اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار ملی برای بازسازی قنوات

۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ملی برای بازسازی و مرمت قنوات خراسان جنوبی در سال ۹۸ ابلاغ شد.

اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار ملی برای بازسازی قنواتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، غلامی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی کرد: در صورت تخصیص کامل این اعتبار، مراحل کامل احیا و مرمت ۶۵ رشته قنات انجام خواهد شد.

وی افزود: این اعتبار بر اساس شاخص‌های مقدار آب دهی قنوات، تعداد بهره بردار قنات، مشارکت بهره برداران، طول قنات و سابقه استفاده از اعتبارات سال‌های گذشته بین شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

غلامی این اعتبارات را بلاعوض عنوان کرد و گفت: هزینه مرمت هر رشته قنات توسط کارشناسان جهاد کشاورزی برآورد می‌شود که ۸۵ درصد هزینه توسط دولت بلاعوض و ۱۵ درصد توسط بهره برداران پرداخت می‌شود.

 مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی  اعتبار تخصیص یافته سال گذشته برای احیای و مرمت قنوات در استان را ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: با این اعتبار بخشی از مرمت و بازسازی ۱۱۱ رشته قنات انجام شد.

وی با اشاره به اینکه  هزینه هر کیلومتر کول گذاری قنات را ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرد.  گفت: خراسان جنوبی با ۶ هزار و ۲۵۲ رشته قنات رتبه دوم کشور به لحاظ تعداد قنوات را دارد.

انتهای پیام / ط ا

با  وجود  بیش از ۶ هزار  رشته قنات در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار