نامزد انتخابات ۲۰۲۰: ترامپ بی‌مسئولیت‌ترین رئیس‌جمهور در امور مالی کشور است

مایکل بنت، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا دونالد ترامپ را بی‌مسئولیت‌ترین رئیس‌جمهور از نظر تحمیل هزینه بر کشور توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، مایکل بنت، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا روز گذشته (یکشنبه) به انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور پرداخت و او را یک رئیس جمهور بی مسئولیت در امور مالی توصیف کرد.

وی در گفتگو با شبکه «سی بی اس» اعلام کرد: دونالد ترامپ نشان داده است که از نظر صرف هزینه و پول بی مسئولیت‌ترین رئیس جمهور آمریکاست. او رئیس جمهوری است که باعث شده کسری بودجه کشور به ۲ هزار میلیارد دلار برسد، در حالی که سطح بیکاری به کمترین سطح رسیده است. این کار واقعا غیرممکن است.

مایکل بنت این اظهارات را در حالی مطرح کرد که علیرغم ادامه مذاکرات تجاری میان واشنگتن و پکن، دونالد ترامپ دستور افزایش تعرفه بر روی کالا‌های چینی را صادر کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که از روز جمعه، آمریکا تعرفه بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش داد.

بنت در ادامه گفت: اگر من رئیس جمهور آمریکا شوم، جهان را در برابر سیاست‌های تجاری چین آگاه می‌کنم، اما کاری که رئیس جمهور آمریکا انجام می‌دهد ناعادلانه است، اینکه بر کالا‌های چینی تعرفه وضع شود، اقدامی کاملا اشتباه است.

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز در واکنش به تهدید واشنگتن برای اعمال تعرفه بر روی کالا‌های وارداتی از چین اعلام کرد که پکن تسلیم فشار‌های خارجی نخواهد شد.

دونالد ترامپ روز گذشته تهدید کرد که چین باید اکنون با آمریکا به توافق تجاری دست یابد؛ زیرا دستیابی به توافق در دور دوم ریاست جمهوری او بسیار دشوارتر خواهد بود. مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین از حدود ۵ ماه پیش آغاز شده است. اما تنش‌های تجاری میان دو کشور این روز‌ها به حدی تشدید شده است که مسئول هیئت چینی روز گذشته تنها ۲ ساعت پس از ورودش به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار