عدم اجازه برداشت از معادن

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت : پروژه راه آهن کرمانشاه به خسروی به دلیل عدم اجازه برداشت از معادن حدود سه ماه متوقف شده است.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه راه آهن در قطعه کرمانشاه به خسروی نیازمند تامین بالاست برای زیرسازی و افزایش مقاومت است، گفت : برای این منظور نیازمند استفاده از نوعی سنگ آذرین هستیم که در ایستگاه "گروس" وجود دارد.

وی گفت : به دلیل اینکه این منطقه جزو پهنه‌های معدنی بلوکه شده و در دست مطالعه است، عملا امکان برداشت نداریم و از همین رو این پروژه مهم و استراتژیک متوقف شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: هر یک روز توقف هم برای این پروژه حساس و هزینه‌بر است.

سالاری با بیان اینکه امکان تامین این مصالح مورد نیاز از دیگر استان‌ها فراهم نیست، گفت: اگر مصالح را از ایستگاه گروس برداشت کنیم، حمل و نقل از طریق خود واگن‌ها انجام خواهد شد و هزینه آن رایگان است، اما تامین مصالح از استان‌های دیگر بسیار پرهزینه خواهد بود.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به انجام مطالعات پهنه‌های معدنی استان داشت و اظهار کرد: وقتی برای مطالعه پهنه عظیم گیلانغرب فقط حدود ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده، بدان معنا است که این مطالعات اصولی و عمقی نبوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: متاسفانه چند سال هم وقت استان و پتانسیلی که در معادن داشتیم برای این مطالعات گرفته شد و اکنون مشخص نیست صحت این مطالعات و محدوده‌های پتانسیل‌دار معرفی شده تا چه اندازه است.

سالاری عنوان کرد: در این مطالعات کمتر از ظرفیت نیرو‌های بومی استان و افراد صاحب نظر در عرصه معدن استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز در این پهنه‌ها برخی معادن در حال اکتشاف و بهره‌برداری بودند، عنوان کرد: نمی‌توان گفت که پیش از این هیچ کاری در این پهنه‌ها انجام نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه اشاره‌ای هم به این موضوع که قرار است این شرکت‌ها بخشی از محدوده‌ها را به جای هزینه مطالعات بردارند داشت و گفت: ممکن است شرکتی که در زمینه مطالعات فعالیت دارد، در زمینه سرمایه‌گذاری و اجرا چندان قوی نباشد .

 

 

انتهای پیام/د

نیازمند استفاده از نوعی سنگ آذرین هستیم

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.