باشگاه خبرنگاران جوان گزارش مى دهد؛

جنجال بر سر يک تاريخ/ كنكور ٩٨ با تاخیر برگزار مى‌شود؟

داوطلبان آزمون سراسری تقاضای تاخیر در برگزاری این آزمون را دارند و هنوز با خواسته آنها موافقت نشده است.
 
به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، فروردین ماه امسال و در تعطیلات نوروزی بود که کشور با سیل درگیر شد؛  سیلی که در پی آن تعداد زیادی از مردم خانه و کاشانه خود را از دست دادند و آواره شدند.

این سیل خانمان سوز علاوه بر آسیب‌های فیزیکی که برای مردم به همراه داشت آسیب‌های روحی و روانی بسیاری هم ایجاد کرد و سبب تضعیف روحیه بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان شد، در این بین تعدادی از دانش‌آموزان در حال آماده شدن برای کنکور بودند.

جوانانی که برای بزرگترین آزمون آینده ساز زندگی‌شان آماده می‌شدند به یکباره کتاب و دفتر خود را در میان انبوهی از سیل از دست دادند و به جای آن که پای درس بنشینند مجبور به حضور در خیابان‌ها شدند.

بلافاصله پس از سیل عده زیادی از داوطلبان آزمون سراسری که در آستانه کنکور قرار داشتند تقاضای تاخیر در برگزاری آزمون‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را مطرح کردند.
 
جنجال بر سر يك تاريخ/ كنكور ٩٨ با تعويق برگزار مى شود؟

کمپین‌هایی که صدای داوطلبان آزمون سراسری شدند  

پس از مطرح شدن این تقاضا و بالا گرفتن موضوع، کمپین‌هایی متعدد شکل گرفت که تمام آن‌ها موضوع تعویق آزمون‌های سراسری را دنبال می‌کردند و هرکدام سعی داشتند تا به گونه‌ای تقاضای خود را به گوش مسئولان مربوطه برسانند.

در همین زمان داوطلبان آزمون سراسری به سمت صفحه شخصی منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری روانه شدند تا از این طریق بتوانند به‌صورت مستقیم تقاضای خود را به گوش وی برسانند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم پس از مطرح شدن تقاضا‌ها در صفحه شخصی خود به داوطلبان آزمون سراسری هشدار داد تا خام صحبت‌ عده‌ای بی هویت که خود هم داوطلب کنکور نیستند نشده و تمرکزشان را  روی درس خواندن در فرصت باقی مانده قرار دهند.
 
جنجال بر سر يك تاريخ/ كنكور ٩٨ با تعويق برگزار مى شود؟
 

دلیل به تعویق افتادن آزمون کارشناسی ارشد چه بود؟  

البته تقاضای داوطلبان آزمون سراسری زمانی به اعتراض تبدیل شد که شورای سنجش و پذیرش با تعویق هفت هفته‌ای در برگزاری آزمون کارشناسی ارشد موافقت کرد و قرار بر این شد برگزاری کنکور کارشناسی ارشد  از اوایل اردیبهشت ماه  به نیمه دوم خرداد ماه موکول شود.

البته برای این موضوع هم منصور غلامی دلیلی داشت و گفت: از زمان وقوع سیل تا کنکور سراسری بیش از ۲ ماه فاصله وجود دارد، در حالی که آزمون کارشناسی ارشد در ابتدای اردیبهشت ماه بود و مقایسه این ۲ آزمون با یکدیگر درست نیست.

اما داوطلبان آزمون سراسری می‌گویند سیل برایشان مشکلات زیادی را به وجود آورده و آن‌ها خواهان تاخیر در برگزاری هستند.

در همین میان صحبت‌هایی مبنی بر اعطای سهمیه‌هایی مخصوص به داوطلبان مناطق سیل زده مطرح شد که هنوز به طور شفاف و قاطع درباره آن‌ها صحبتی نشده است.
 
جنجال بر سر یک تاریخ؛ داوطلبان آزمون سراسری یا مسئولان آموزش عالی برنده نبرد تعویق کنکور چه کسی است؟

پرونده باز آزمون سراسری روی میز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس 

 
هنوز هم وزرای آموزش و پرورش و علوم، شورای سنجش وپذیرش و مسئولان مربوطه درباره به تعویق افتادن آزمون سراسری به طور قاطع صحبت نکرده‌اند، اما داوطلبان هنوز  تکاپو برای به تعویق انداختن این آزمون هستند و پرونده آزمون سراسری روی میز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باز است.

چندی پیش بود که دانشگاه آزاد برای همراهی با داوطلبان مناطق سیل زده آزمون جامع دکترای خود را از نیمه خرداد ماه به نیمه تیر ماه منتقل کرد.

تعویق سه ماهه خواسته نمایندگان مجلس از رئیس جمهور 

 
همانطور که گفتیم موضوع تعویق  کنکور هنوز مختومه نشده است و عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به ریاست جمهوری خواستار تعویق سه ماهه برگزاری آزمون سراسری شدند.

در حالی‌که برخی از نمایندگان خواهان تعویق در برگزاری آزمون هستند، اما عده‌ای دیگر معتقدند که این تعویق مخالف با نظام آموزش عالی است و به ایجاد اختلال در زمان شروع سال تحصیلی ‌منجر می‌شود.
 
جنجال بر سر یک تاریخ؛ داوطلبان آزمون سراسری یا مسئولان آموزش عالی برنده نبرد تعویق کنکور چه کسی است؟

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش و  آموزش کشور هم با نظر گروه دوم نمایندگان موافق است و می‌گوید اگر کنکور سه ماه به تعویق بیافتد نمی‌توانیم از ابتدای مهرماه سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم.

در حال حاضر تنها آزمونی که به تعویق نیفتاده نکور سراسری دانشگاه‌ها با بیشترین جامعه آماری و بالاترین حساسیت است؛ بزرگترین ماراتن علمی کشور که می‌تواند سرنوشت عده زیادی از جوانان را تعیین کند، در گیر و دار اما و اگر‌ها و درحاشیه بسیار زیادی قرار گرفته است و باید دید که سرانجام تقاضای داوطلبان چه می‌شود و آیا با نظر آن‌ها مبنی بر به تعویق افتادن زمان آزمون موافقت می‌شود یا خیر.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۸ ۰۹ تير ۱۳۹۸
فقط جهت اگاه سازی اینایی که نظر مخاف تعویق مید ن کنکوری نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۵ خرداد ۱۳۹۸
این یکبار برگزار کردن کنکور جوونای مردم رو دیوونه کرد رفت پی کارش
اقلا دوبارش کنین که اگه کسی بار اول نتونس فرصت جبران داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۰۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
بابا سه چارروز بندازین عقب من این فلسفرم تموم کنم اوکی شه بره دمتون گرم سپاس از همراهیتون یا اصن منو قبول کنین هرکار کردین بکنین خخخ...ولی خداییش میگن سیر از گشنه خبر نداره مام از سیل زده ها خبر نداریم حقشونه خدایی اگه بندازنم عقب ما باید حق بدیم ننداختنم که هیچی..
Iran (Islamic Republic of)
محدثه حاجی پور
۲۰:۳۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
الآن اگه بچه های تهران بودن فیکس دوماه وقت میدادین،چرا واسه ما اینکارو نمیکنین آیندمون به این دو سه هفته وقت نیاز داره،عدالتو برقرار کنین سهمیه هیچ فایده ای نداره لطفا کنکورو عقب بندازین،...به فکر ما هم باشیدددددد
Iran (Islamic Republic of)
Marym
۲۱:۰۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
به نظر من هرچي زودتر تموم شه بهتره سيلي كه اتفاق افتاد واسه عيد بود اگه كسي خونده بود تا عيد درسا تموم ميشد و فقط دوره ميموند حالا ١ماه بعد از سيل هم ميگيم نميشد ولي اگر كسي ميخواست ميشد تو ٢ماه و نيم باقيمانده جمع كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۸ خرداد ۱۳۹۸
بابا من اگه بودم و کنکور را عقب می انداختین رتبم کلی جا به جا می شه.البته خوب تر نننمی شد به احتمال زیاد بد تر می شو خیلی هم بد تر بابا به خدا شما ها درس نخوندین طی یک سال مطمئا باشین طی دو ماه هم عقب و جلو شدن هیچ تغییری نمی کنین کنکور حداقل حداقل ۸ تا ۹ ماه تلاش خیلی خیلی زیاد می خواد یا اگه کسی نخواهد خودشا به تلاش زیاد بندازه حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان باید صرف کنه برای کنکور.
Iran (Islamic Republic of)
علی هادی پور
۲۳:۲۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
ترو خدا کنکورو عقب بندازین،حداقل دو هفته بندازین عقب ،خیلی ها وقت میخوان،آب تموم زندگیمونو برد ترو خدا کاری کنید سهمیه فایده نداره،وقت فقط میخواییم همین فقط دو هفته ک هم شده لطفا.......
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۱:۳۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
اگه سیل یا هر مشکل دیگه ای واسه دانش آموزای تهران اتفاق می افتاد قطعا کنکور به تعویق می افتاد. ولی ما رو جز دانش اموزا حساب نمیکنن.
Germany
صبا
۱۷:۲۵ ۱۱ خرداد ۱۳۹۸
جناب آقای جهرمی
خواسته سیل زدگان تعویق برگزاری کنکور سراسری همچون کنکور ارشد است؛ با توجه به وقفه پیش آمده در مطالعه این عزیزان؛ ارائه سهیمه برای سیل زدگان کشور که تعدادشون بسیار زیاد هست؛به هیچ عنوان کارساز نیست و با اختصاص دادن سهمیه مخالفت کنید.
تنها خواسته ما تعویق کنکور سراسری هست. ضمنا چندین سیل زده خودکشی کردند اگر سهمیه میخواستند خودکشی میکردند ؟سیل زده وقت میخواد نه سهمیه و اصلا سیل زده ها موافق دو هفته نیستند و حداقل خواسته بحق کنکوریها هفت هفته همانند ارشد ودکترا برای رعایت عدالته

#تعویق_کنکور_سراسری
#نه_به_سهمیه_کنکور
#تعویق_کنکور_سراسری_همانند_کنکور_ارشد
Iran (Islamic Republic of)
fff
۱۴:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
لطفا درك كنينبا تعويق كنكور هيچ اسيبي به كسي نميرسه هم وطن هامون كه سيل زده هستن فرصت دوباره براي اميدوار شدن و موفقيت پيدا ميكنن و نه اوني كه تا الان خونده ضرر ميكننه
دانش اموزايي هم كه ميخوان با اين فرصت كم كاري هاي خودشونو جبران كنن وارد رقابت ميشن و واسه ايندشون تلاش ميكنن
لطفا تعويق سه ماهه كنكور را بخاطر همه ي دانش اموزا پيگيري كنيد
واقعا ما مونديم اگه تعويق بدين بازم ميتونيم بخونيم يا اينكه بايد بخاطر يكسري ادمايي كه به فكر سودو منفعت خودشونن از مهم ترين ازمون زندگيمون جا بمونيم !
خواهش ميكنم تعويق سه ماهه كنكور رادر دستور كاو اجرا قرار بدين !
France
امیر
۱۹:۲۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۸
داداش به من آسیب میرسه کی گفته اونایی که تا الان خواندن ضرر نمیکنهاتفاقا نتیجه عکس داره ودوم ازهمه مادرسالهای جنگ زیر بمب باران های اهواز کنکور برگزار کردیم پس چه دلیلی داره که الان شرایط عادیه در مناطق سیل زده عقب بیفته به نظر من این موضوع موجب سرگرمی کسانی امثال من و شما شده و کسانی که این بحث را راه انداختند به ضرر ماست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
همه میدونن که سازمان سنجش بخواد میتونه حداقل یک ماه کنکور رو عقب بندازه و کلاسا از مهر شروع بشه ولی موضوع اینه که نمیخوان و با دادن سهمیه کار خودشون رو راحت کردن.
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۴:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام بالاخره چی میشه حالا که طرح دوفوریتی تعویق کنکور توسط نمایندگان محترم مجلس رد شد تکلیف چیه بعضی رشته ها نیمه ی دوم سال تحصیلی شروع میشن نمیشه پذیرفته شده ها ی آزمون سراسری از نیمه ی دوم برن دانشگاه ؟؟؟؟؟؟
Singapore
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام...الان تکلیف ما کنکوریا چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ر.ق
۰۰:۰۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
اخه کنکور سه هفته عقب بیفته منطقی هست ولی واقعا نماینده ها نمیدونن 3 ماه امکان پذیر نیست. دوم ماه نتایج طول میکشه تقریبا.
Iran (Islamic Republic of)
سامی
۱۶:۲۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوست عزیز اگه بخوان ممکنه دوماه عقب بفته و نتایج رو زودتر بررسی کنند.توانش رو دارن ولی مشکل اینه که نمیخوان.
آزمونهای جامع نزدیکبا کنکور قلمچیم تقریبا همون حجم داوطلب رو داره و دوسه ساعته بررسی میکنن ینی سازمان سنجش از قلمچی هم کمتره؟
ما کتاب نداشتیم رفیق؛سیل زده ها زندگیشونو آب برده کتاب که جای خود دارد..
اجازه بدید ماهم خودمونو به بقیه برسونیم .حداقل یک ماه وقت بدن که جمع بندی کنیم.ما زحمت کشیدیم مث شما.اجازه بدید سهمیه ندن با تعویق کنکور عدالتو برامون برقرار کنن.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۰۵ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
تورو خدا باشگاه خبرنگاران صدای ما رو به گوش مجلس برسون به خدا چندین روزه من خوابو خوراک ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
آخرش معلوم نشد که تعویق هست یا نه ؟از صب سه بار برام سرم زدم انقدر مضطربم فشارم بالا نمیره .وای دادمونو به کی برسونیم خدایا ؟ما وقت لازم داریم بابا .بخدا وقت لازمه
Iran (Islamic Republic of)
reza0333
۱۷:۱۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
میگم بچه هاا اینجا نظر دادن فایده نداره که اخه اینجا یه سایت خبر هس من از ادمین خاهش میکنم ک راه های ارتباط با مسولان را در سایت قرار بدن
و من بدون شک میدانم کنکور به تعویق انداخته میشه البته اگه مسولان چیزی به اسم قضاوت عادلانه با خبر باشن چون کنکور سهمی است برای تمامی دانش اموزان همه 12 سال تلاش کردن فقط در یک روز خودشون رو نشون بدن و واقعا باید عادلانه انجام بشه نه با سهمیه چون سهمیه کسی خونشون زیر اب بود با سهمیه کسی اب از کوچون رد شده هیچ برابر نیس
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۰:۳۲ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
کنکور باید عقب بیفته
دانش اموزان نظام قدیم نمیتوانند کتابی در بازار پیدا کنند
باید بهشون فرصت داده بشه
ازتون خواهش میکنم فرصت بیشتری به هم وطنامون بدین
من خودم یک کنکوری هستم و با این که همه ی مطالب را خوندم و همه را جمع کردم
اما خودم را در برابر هم وطنام مسئول میدانم و حتما باید با هم طنای عزیزم که در گیر سیل هستن هم دردی کنیم
ازتون خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
یه سوال اگه به مناطق سیل زده سهمیه بدن از کجا می خوان تفاوتی بین کسانی رو که کل خونه و زندگیش رو آب برده با اونی که پارکینگ خونشون نم برداشته قایل بشن؟ واقعا چجوری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
بخدا قسم انصاف نیست یه سهمیه دیگه ام اضافه کنن به قبلیا .باید کنکور رو عقب بندازن تا عدالت برقرار شه.این چه عدالتیه آخه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
این مسئولان اگر بچه ی خودشونم کنکور داشت همینجور برخورد میکردن ؟ یا کنکورو ۶ ماه مینداختن عقب؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۳:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
سه ماه چخبره دیگه ، ماهم خسته شدیم حداقلش یه ماه عقب بیفته . سهمیه دیگه خیلی بد میشه ماهم گناه داریم الانشم کم سهمیه ندادید دیگه بسه یکم مدیریت کنید جای اینکه راه راحتتر رو انتخاب کنید به فکر همه باشید وقتی میخواید تصمیم بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
:/
۲۲:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
پدرو مادرهای ما هم قد همه ی اونایی که آرزو دارن برای موفقیت بچشون آرزو دارن واسه ما . عاجزانه ازتون تقاضا میکنم حال مارو بفهمید.بهمون وقت بدید واسه کنکور.خیلی ها شرایط موندن پشت کنکور رو ندارن من هم یکی از اونام.اجازه بدید ما هم به آرزوهامون برسیم.به قدر کافی دلمون شکسته و غم و غصه داریم.مرهم باشید واسه زخم دلمون و اجازه بدید کنکور با تاخیر برگزار بشه دوست کنکوری من و آقایون و خانوم هایی که میتونید صدای مارو به گوش مسئولین برگزاری کنکور برسونید من هم یه جوونم با کلی آرزو و انگیزه سقف آرزوهامونو روی سرمون خراب تر نکنید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۲:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
لطفا کنکورو عقب بندازین کمی به فکر ماباشین سه ماه نخواسیم دو ماه هم شد شد
France
s
۱۸:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا انقدر بی منطق هستین که میگید کنکور عقب نیفته ؟
اونایی که اماده ن و میگن عقب بیفته ظلمه و خسته میشیم بهترین فرصت رو دارن برای مرور.با روزی ۳ ۴ ساعت هم کارشون راه میفته .
اونایی که میگن ما میخوایم بمونیم سال بعد خب از الان وقتی انقد مطمئنی که قبول نمیشی تمرکزتو بذار واسه خوندن و برنامه ریزی کن برای سال بعد.
ما جز مناطق سیل زده بودیم .بماند که کتاب نیست و .... اما خودتونو بذارید جای ما شما حاضر نیستید بخاطر یکم خستگی کنکور عقب بیفته حقم دارید نگران ایندتونین.حالا فک کنید مایی که خوندیم و به جمع بندی نرسیدیم و جون کندیم واسه رسیدن به ارزوهامون ولییییییی الان به جمع بندی نرسیدیم چه حالی داریم؟
یکم خوادخواه نباشید رفقا فقط یکم درکمون کنید توروخدا.
سهمیه به درد ما نمیخوره ما فقط میخوایم کنکور عقب بیفته
France
........
۱۸:۴۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام بچه ها یکم منطقی فک کنید تورو خدا.
اونایی که مخالفن اگهبیان بگن بجای این که کنکور توی تیربرگزار بشه اول خرداده چه حالی میشن؟نمیگن وای یه ماه از وقتمون کم میشه و نمیتونیم؟
حتی اگه ۵۰٪ سهمیه هم بدن بدرد نمیخوره.چون کتابی نیست منبعی نیست واسه خوندن که کنکوری بتونه خودشو توی یه ماه جمع و جور کنه ؟کل زندگی مناطق سیل زده گله و گل و گل .
بابا یکم درک توروخدااااااا.با به تعویق افتادن کنکور زمان هم واسه خوندن شماها و تسلط بیشترتون فراهم میشه.وقتی بلدید لازم نیست خیلی وقت بذارید که خسته بشید فقط مرور میکنید.پیتونید درصدتون رو اضافه کنید.
توروخدا پیگیری کنید مردیم از نگرانی و استرس.بحث یه عمره.قد یه آینده ی نیومده استرس داریم.سهمیه نمیخوایم که بی عدالتی نشه ولی کنکورو عقب بندازید .حداقل یه ماه.لطفا لطفا لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
جلو بندازید سریع تر تموم شه این کابوس
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۹:۵۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایول داری . انصافا راست میگه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۱۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو رو جان هرکی دوس داری عقب نندازید . جلو بندازید ولی عقب نندازین . بابا خسته شدیم از بس گفتن کنکور داری . بزار بدیم کنکورو خراب کنیم بره دیگه . الکی بزرگش کردن کنکورو. خراب کرده زندگی همه رو . خانواده ها رو بهم ریخته .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر کی به فکر خیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
حرفت حقه . اون کسایی ک منفی زدن هیچی از زندگی نمیدونن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه بخوایم منطقی با موضوع برخورد کنیم 3 ماه زمان زیادی هست........فک میکنم حـداکـثـر یـکـ مـاه کافی باشه
یا اگر قرار بر سهمیه هست فقط سهمیه دانشگاه های همون استان ها داده (که البته سهمیه استان های خسارت دیده!!!!!!! نه 24 استان!!!) بشه نه سهمیه کلی......
Sweden
حامد
۱۳:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام اقا اینایی که مخالف تعویقن چه فکری کردن ؟ اگه تعویق نشه به سیل زده ها سهمیه 50 درصد میزنن اونوقت تو رتبت بجا اینکه بشه 10 هزار میشه 20 هزار
چرا نسنجیده حرف میزنید ؟؟؟؟
بهترین راه همینه که تعویق بیفته اوناییم که نخوندن بخونن
اونایی که خوندن خوشبحالشون مرور میکنن

من موافق تعویق کنکورم
یا تعویق یا عدم سهمیه تمام .
Netherlands
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
به هیچ عنوان نباید تعویق شود
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۲:۵۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی چی کنکور سه ماه عقب بیفته؟ پس تکلیف بقیه چی میشه شما اصلا به بقیه بچه ها فکر کردین ؟ آخه سه ماه ؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۱:۵۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
بابا توروخدا یکم عادل باشید نه خیلی زیاد ، اخه سهمیه بدید حق ما ضایع میشه حداقل زمانش رو جابجه کنید خواهش میکنیم
-
حسین
۱۱:۴۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو را بخدا وقت کنکور تغیر نکنه من بعنوان بدر بجه ها دیگه خسته شدم زودتر بیاد و خودمان و بجه ها ازاد بشن بخدا خسته شدیم از این هزینه هاو کلاسها و خرید کتابها
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۱:۱۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی نظام اموزشی ما این ظرفیت رو نداره ک بتونه زمان شروع و پایان دانشگاها رو توی شرایط خاص مدیریت کنه؟؟یقین دارم هر کی موافق تعویق کنکوره موافق این هم هست که سال بعد دانشگاها دیرتر تعطیل بشن....
اینا همش دنبال بهونه میگردن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
تورو خدا کنکورو عقب بندازین
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۰:۴۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
من بشخصه خواستار این هستم که سهمیه ای داده نشه ولی کنکور به تعویق بیافتد اینجوری عدالت برقرار میشه ولی اگه بخواهید سهمیه بدهید ما دانش اموزای عادی که سهمیه نداریم رسما بدبخت میشیم ...خواهش میکنیم ما بچه ها زندگیمون به همین کنکور بند تروخدا ناامیدمون نکنید به اندازه ی کافی فشار رومون هست خواهش میکنم به فکر ما جوان های آینده ی کشور باشید ...تعویق کنکور بهترین راه هست بهترین
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۲۳:۲۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
به هر حال هم وطنای سیل زدمون هم خیلی نگران ایندشون هستن بخاطر اونا هم شده باید به تاخیر بیفته
مگه اول مهر خیلی مهمه که حتما باید اول سال تحصیلی باشه
Iran (Islamic Republic of)
rezvan
۲۰:۲۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظرم کنکور بهتره عقب بیفته چون هموطنان سیل زده خییییلی از کنکور عقب افتادن و اگر کنکور عقب نیفته یه بی عدالتی بزرگ درحقشونه لطفااااا کنکور رو دیرتر برگزار کنید این خواست تمام دانش اموزان هست.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
X
۱۵:۱۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام خدمت دوستان



از
نظر من
زمان
کنکور
نباید
تغییر کنه ....
تغییر زمان کنکور باعث بروز بحران های دیگه ای میشه ✋
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۲۲:۴۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
نظرت بزار تو جیبت
Iran (Islamic Republic of)
هانا
۱۲:۳۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
کسی از شما نظر نخواست..قشنگ معلومه کنکوری نیستیو داشتی از اینجا رد میشدی گفتی یک چیزیم بگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقا ۳ماه زیاده یکم کمتر
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۴:۲۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
عاجزانه از باشگاه خبرنگاران محترم جوان خواهشمندیم نسبت به این موضوع پیگیری جدی داشته باشند و نتیجه را سریع از طریق صدا و سیما یا وبسایت های معتبر در اختیار دانش آموزان قرار بدن
به هرحال قشر جوان بهتر میتواند کنکوری هارا درک کند و خواهشمند یاری این عزیزان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما هم عاجزانه درخواست پیگیری ویژه شما رو داریم.
ما فقط تنها امیدمون شمایید که با پیگیریتون کنکور عقب بیفته
ما الان خونه نداریم خونمون رو آب برد اما تعویق کمترین کمک به بچه های روستامونه.
Iran (Islamic Republic of)
سیل زده
۱۴:۲۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
مسئولینی که حاضر نیستند حتی یک امضاء جهت برطرف کردن مشکلات مردم سیل زده بزنن چجوری انتظار دارید کارای دیگه انجام بدن؟
Iran (Islamic Republic of)
مهرزاد
۱۴:۲۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
من خودم جز مناطق سیل زده هستم درسته الان دیگه سیل نیست ولی هنوز زندگی جمع نشده اصلا تمرکز ندارم
من با دوماه هم کارم راه میفته میتونم کامل جمع کنم و آماده بشم تورو خدا مسئولان پیگیری کنند
این مسئولان اگر بچه ی خودشونم کنکور داشت همینجور برخورد میکردن ؟ یا کنکورو ۶ ماه مینداختن عقب؟
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۱۴:۱۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظرتون نتیجه نهایی رو کی اعلام میکنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۱۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سهمیه دادن روش مناسبی برای کمک به سیل زده ها نیست چون حق و از بین می برد بهترین کار این است که به هم وطنان عزیز آسیب دیده از سیل وقت داده بشود تا بتوانند آینده خودشان را بسازند برای این کار حداقل باید سه ماه کنکور عقب بیفته. دوستان عزیز لطفاً به فکر هم باشیم فراموش نکنیم ایران کشور بلایای طبیعی است ممکنه این حوادث در آینده برای هر جای از سرزمین عزیزمان پیش بیاید آن وقت باز زمان یاری بقیه است از جمله مناطقی که امسال از سیل آسیب دیده اند
Iran (Islamic Republic of)
میلاد گراوند
۱۳:۴۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو را بخدا کمکمان کنید اخه ما چه گناهی کردیم تو هر کشوری باشیم بخاطر حوادث طبیعی باید زمان کنکور عوض بشه تو را قران اقدام کنید ما جوانان را بدبخت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
میلاد گراوند
۱۳:۴۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو را بخدا کمکمان کنید اخه ما چه گناهی کردیم حوادث طبیعی باید زمان کنکور عوض بشه تو را قران اقدام کنید ما جوانان را بدبخت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
چی بگم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۴۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام اون نماینده هایی که هر روز نمیدونیم به چه دلیل میگن باید کنکور عقب بیفته ایا این رو هم در نظر گرفتن اگه خدایی نکرده داوطلبی امسال در رشته ای که میخواهد قبول نشد و خواست پشت کنکوز بمونه چقدر زمان رو از دست داده ....بهتره اول همه جوانب رو در نظر بگیرن بعد تصمیم بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
عزیز جون تو که می خوای پشت کنکور بمونی اگه از الان بخونی چیزی ازت کم میشه؟
Netherlands
fateme
۱۳:۰۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه قرار باشه ب تعویق نیوفته پس سهمیه ایم نباید وجود داشته باشه بخایم همه چیز عادلانه پیش بره باید با تعویق کنکور موافقت بشه نه سهمیه...باید همه مثه هم رقابت کنن...ب اندازه ی کافی توی این کنکور سهمیه وجود داره دیگه خاهشا این یکیو بهش اضافه نکنین...
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۲:۵۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سیل اتفاق غم انگیزی بود و میدونیم خیلی از بچه ها درگیرش بودن ولی واقعا چرا با ی تصمیم اشتباه مثل سهمیه دادن باید جبران بشه؟؟؟؟ اخه سهمیه بدن خیلی بد میشه و با درصدای پایین ممکنه رشته ی خوب قبول بشن
اگه واقعا عادلانه تصمیم بگیرن حداقل ی تعویق بهتره
سهمیه خدای من .......
Singapore
dr.a
۱۲:۵۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام. آینده ی خیلی از جوانان کشور به کنکور بستگی داره و در نتیجه جوانان یعنی آینده ی کشور و اگر برنامه ریزی درستی انجام بشود میتوانند برگزاری کنکور را برای مدتی به تعویق بیاندازند.. اگر مسئولین خود و فرزندان خود را برای لحظه ای در جای کسانی بگذارند که درگیر سیل و مشکلات در پی آن شده اند میتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.. سهمیه دادن به بیشتر افراد شرکت کننده در کنکور یعنی گرفتن حق از داوطلبی که 12ماه تلاش کرده و دادن حق به داوطلبی که نه تنها تاحالا هیچ تلاشی نکرده بلکه بعد از سیل هم شرایطش رو نداشته که تلاش کنه.. اگر کنکور به تعویق بیفته همه ی داوطلبان میتوانند به سهم خود تلاش کنند و البته از مسئولین مربوطه خواهش میکنم زودتر یک تصمیم نهایی بگیرند تا این جو استرس برانگیز از ذهن داوطلبان کنکور برچیده شود و بدانند که چه مسیری را در پیش خواهند داشت.. خواهش میکنم اگر کتاب و جزوه ی اضافی هم دارید به دست این داوطلبان کنکور که دچار سیل شده اند برسانید تا بتوانند زودتر به مسیر کنکور برگردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
کنکور سراسری به خودی خود خیلی منطقی و روش خوبی نبست و اونا با این کارشون دارن ضعفشونو بیشتر نشون میدن.غیر قابل تغییر بودن تاریخ کنکور سراسرس که به نطر من مهم ترین آزمون هر انسانی توی زندگیشه یه ضعف بزرگه.واقعا متاسفم.برای همه چیز متاسفم.این ارگان ها برای این به وجود اومدن تا در شرایط خاص مثل این رخداد طبیعی بتونن به مردم کمک کنن و شرایط و بهتر کنند.اون جوونی که تمام مدت از تفریحاتش زده تا به آرزوش برسه چه گناهی کرده که با یه اتفاق طبیعی توی یک روز تمام آرزو ها شو آب برده.چه تضمینی هست که اینها سال بعد بتونن دوباره بخونن.من خودم خوزستانی ام.منطقه ای که زندگی کردم آب نرسیده بود بهش ولی احتمال رسینش هر لحظه بود.به شخصه تمام مدت استرس داشتم و تمرکزم توی اون دوران به شدت پایین اومده بود.عدالت یعنی تعویق تاریخ کنکور سراسری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
دمت گرم حرف دل همهون رو زدی.
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۲:۳۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
استرس کنکور بس نیست که حالا استرس سیلم بهش اضافه شد ...این عادلانه است که کنکور به عقب بیفت لطفا به فکر دانش آموزان محروم که امروز گرفتار سیل شدن باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
حالا دانشگاه 2 ماه دیر تر شروع بشه که اسمون به زمین نمیاد
United States of America
آسمان
۱۴:۳۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه سازمان سنجش همکاری کنه 15 روزه جوابا رو بده 15 روزه نتایج انتخاب رشته رو..همه چی سروقت شروع میشه..چطوره توی ازمون های سنجش که خود سنجش تصحیح میکنه نتیجه میده با اون جامعه ی اماری چندصدهزار نفری درعرض یک روز جوابا میاد ولی کنکور یک ماه وقت میخاد؟؟؟عاقلانه است؟
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۱:۵۶ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
داوطلبان استان های گلستان،لرستان و خوزستان و ایلام رو درک کنید،منابع درسی و خونه و زندگی شون زیر آب رفته ،آسمون به زمین نمیاد اگر سه ماه با تعویق برگزار بشه.بنی آدم اعضای یک پیکرند..
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام جناب یوسفی. روز بخیر. از شما خواهش میکنم در سخنرانی امروزتون ضمن دفاع از تعویق سه ماهه به تعداد محدودی از داوطلبانی که خواستار تعویق یک یا دو ماهه هستند سیل زده نیستند و دنبال زمان برای کوتاهی خود میباشند. مخالفت سازمان سنجش برای عدم تعویق به خاطر هزینه بر بودن تعویق منطقی نیست زیرا مهمترین وظیفه سازمان سنجش برگزاری عادلانه ازمون است که فقط با تعویق سه ماهه میسر میشود. از ما حمایت کنید.
Canada
امیر
۱۲:۳۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما معلومه خودت تا حالا هیچ چی نخوندم دنبال وقت گرفتنی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
آخه اونی که تا الان نخونده با یه ماه عقب افتادن چه کاری میخواد مثلاً بکنه
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب!
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۱:۵۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقا به خدا کتا بای یه عده شونو اب برده با چی بخونن؟؟؟
Netherlands
کیانوش
۱۱:۴۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
من خودم از اوناییم که درسم تموم شده و الان کاملا اماده ام. ولی مخالف صد درصدی سهمیه هستم. چون به من ظلم میشه. اگه تعویق نمیکنید، سهمیه هم ندید. ولی اگه میخواین عدالت کنید میتونید تعویق کنید که به ما هم ظلم نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
عقب افتادن کنکور به نفع همه هس.هم دانش اموزی که امتحان اخر سال داره.هم دانش اموز منطقه سیل زده ک ی حداقلی بخونه.هم اونی ک خوب خونده دوره میکنه.این وسط فقد اموزشگاه های کنکور و ازمون ها برنامشون میریزه بهم و نمیتونن پول چند ازمون بیشتر از کنکوریا بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعویق کنکور سراسری عادلانه ترین و منطقی ترین راه برای کمک به تعداد بسیار زیادی کنکوری است که تنها راه نجاتشان یعنی کنکور را از دست داده اند . ۲۴ استان درگیر سیل بوده اند و هستند . واقعا حق دارند که به دنبال تعویق کنکور سراسری باشند .
Germany
ftmh
۱۱:۳۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
۲۴ استان درگیر سیل هستند چگونه نسبت به این موضوع اهمیت کمی میدهند. دانش اموزان سیل زده هم برنامه داشتن ،ارزو داشتن درس خوندن اما هر کسی فکر خودشه . اینقد خودخواه نباشیم ماهم میخواستیم تیر با امادگی لازم کنکور دهیم اما سیل که تقصیر ما نبود. لطفا نگذارید ایندیمان هم مانند خانه هایمان خراب شود
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۱۱:۲۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام
۲۴ استان کشور درگیر سیل هستند واقعن اگر کنکور سراسری به تعویق نیفتد حق و عدالت زیر سوال می رود چون کنکور در صورت به تعویق نیفتادن به صورت عادلانه برگزار نخواهد شد
ما خواهان یک کنکور و رقابت عادلانه هستیم درست نیست و تعویق زمان کنکور بهترین راه حله موجوده
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۱۱:۲۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
K:
سلام وعرض ادب به شما نماینده عزیز وعدالتخواه
خواهش میکنم‌به تعویق کنکور موافقت کنین دادن‌ سهمیه باعث میشه حق بچه های دیگه ضایع شه تو رو خداوحق ماها رو ضایع نکنین سهمیه رتبه هارو خیلی جابه جا میکنه خواهش میکنم با تعویق کنکور موافقت کنین
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۱۸:۲۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
حق همه خود به خود ضایع میشه . فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
خواهشا کنکور رو به تعویق بندازید و بذارید آیندمونو بسازیم باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت
۱۸:۲۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
بابا کنکور اینده همه رو خراب میکنه اگه بدونید چیه کنکور . اصلا نمیخونید
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۱۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اصلا نباید عقب بیوفته ما که داریم از تابستون پارسال درس میخونیم و یکسال تمام از خوشی و تفریح گذشتیم دیگه انگیزه از بین میره اکثر کسایی هم که تقاضای عقب افتادن کنکور رو میکنن درس نخوندن و فکر میکنن تو این زمان هم میخونن ما برنامه ریزی کردیم هزینه کردیم سر ازمون های نزدیک کنکور کی میاد جبران این هزینها کنه ؟!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
حق تو و امثال تو اینکه که به بقیه سهمیه بدن تو هم وقتی رتبتو میبینی از تعجب خشک بشی آخه اگه تعویق نباشه گزینه دوم و آخر سهمیه هستش با سهمیه مناطق محروم سیل زده و .... دیگه چیزی واسه تو نمی‌مونه که باید بازم از تابستون امسال از همه چیت بزنی دوباره بخونی
Canada
امیر
۱۲:۳۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود برتو دوست عزیز دقیقا اگه تعویق کنکور اتفاق بیافتد همه اون داوطلب هوایی که کاملا اناده هستند و از پارسال بیشترین برنامه ریزی داشتن اسی می‌بینند به نظر من هم این دوستان که خواستار تعویق هستند نه تنها از مناطق سیل زده نیستند بلکه کسانی هستند که میخواهند با وقت خریدن کاستی خود را جبران کنند.
Iran (Islamic Republic of)
سیل زده
۱۴:۴۴ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه شب بخوابی وصبح بلند بشی ببینی تمام زندگیت رفته زیر اب و باید دوباره از اول زندگیت رو شروع کنی دیگه روح و روانی برات نمی مونه اون وقتم ما هاهم درس خوندیم دقیقا مثل شما اگه کنکور به تاخیر برگزار بشه شما ها هم زمان بیشتری برای مورور کردن مطالب دارید
Iran (Islamic Republic of)
فائزه
۱۹:۰۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا که...به کجا داريم مى ريم؟؟؟اين نظرو خوندم و بسيار متأسف شدم براى خودمون...کاش هيچ وقت اين صفحه رو باز نکرده بودم کاش
United States of America
آسمان
۱۴:۳۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
والاه من دانش اموزی ندیدم هرچقدرم عالی باشه از زمان اضافی بدش بیاد ..از بس که سطح سوالات این چندساله رفته بالا که حتی رتبه ی یک کنکورم دیگ نمیتونه درسا رو صد بزنه ..هرچقدرم زمان مرور بیشتر باشه تسلط بیشتر میشه.. شما ماشالاه معلومه قراره همشو صد بزنی عجله داری زودتر کنکور بدی البته اگه واقعا دانش اموزی باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
بی برنامگی بیداد می کند
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۰:۱۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام -این آقایان که فکر تعویق کنکور هستند آیا فکر دانش آموزانی که برای تیر ما برنامه ریزی کرده اندهستند مگر چند شهر در سیل آسیب دیده که برای کل دانش آموزان کشور ایجاد مشکل می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
درسته بیشتر اونایی زور میزنن که درس نخوندن
France
نگین
۱۱:۲۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
دقیقا برای تیرماه چه برنامه ریزی میشه کرد!؟انتظار داری به ۲۴استان سهمیه بدن حق بقیه ضایع بشه
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۱:۲۹ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
سیل زده ها برای تیر برنامه ریزی نکرده بودند؟؟؟ شما اگه نامه ی نماینده هارو خونده باشید نوشته 24 استان درگیر سیل بودند . خواهشا بدون اگاهی نظر ندید
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۱:۳۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوبه که ادم ذره ای درک داشته باشه . ب ضرر شما نمیشه ولی خیلی از اونا پشت کنکوری بودن و به امید قبولی امسال درس خوندن و گرفتار سیل شدن. سهیمه دردی رودوا نمیکنه چون تعداد زیاده و اینکه تنها راه تعویقه تا بچه های سیل زده فرصتی برا بازیابی روحیه و جمع بندی داشته باشن . سهمیه بیشتر به ضرر هست چون دانشگاه ها بیشتر سیل زده های بومی خودشون میگیرند و تعویق عادلانه ترین راهه. شما که خودتو برا تیر آماده کردی اگه یکی دوماه دیگم بخونی هیچ اتفاقی نمیفته :))
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۳۱ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
24 استان درگیر سیل بوده است .. بیایید به فکر کنکوری های سیل زده باشیم . به نظر من تعویق کنکور سراسری منطقی ترین و عادلانه ترین راه است برای نجات تعداد بسیار زیادی کنکوری .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۳۷ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب شما که راحت حرف می زنی اگه خودت جای اون بچه ای بودی که کتابش رو سیل برده باشی بازم این جوری می گی یکم انصاف داشته باش
Canada
امیر
۱۳:۲۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
درود شما معلومه ادم منطقی هستید وسنجیده حرف میزنی چرا استانهایی که سیل نداشتند باید پاسوز شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا متاسفم از اینکه همچین آدمی تو کشورمون زندگی می کنه و حال هم وطناشو درک نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۱۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اخه تو که هیچی نمیدونی چی میای حرف میزنی
24 استان درگیر سیل بودن بیان به همه شون سهمیه بدن؟؟؟
آخرین اخبار