مشکلات و محرومیت‌های بزرگ‌ترین استان کشور در «به اضافه مستند»

مستند «بلوچستان» به کارگردانی محسن زارعی در بیست و دومین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «بلوچستان» به کارگردانی محسن زارعی از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند،حسین‌علی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و حمیدرضا خان‌محمدی، مسئول هیئت آل یاسین، از گروه‌های جهادی فعال در سیستان و بلوچستان مهمان برنامه خواهند بود و به بررسی مشکلات استان سیستان و بلوچستان و محرومیت این منطقه از کشورمان می‌پردازند. علاوه بر این، محمد تقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «بلوچستان»، روایتی تصویری و مستند از محرومیت‌های منطقه بلوچستان و وضعیت توسعه‌یافتگی آن در سال‌های اخیر است. در این مستند، مشکلات و محرومیت‌های بزرگ‌ترین استان کشور در حوزه‌های کشاورزی، آموزش، بهداشت، صنعت و ... مورد نقد و بررسی قرار گرفته و تصاویری واقعی از زندگی اهالی حاشیه‌نشین این استان به نمایش درمی‌آید.

سیستان و بلوچستان را باید بزرگ‌ترین استان و در عین حال حاشیه‌ای‌ترین استان کشور دانست. این موضوع در ابعاد رسانه‌ای نیز نمود داشته و نسبت به این منطقه از کشورمان خبررسانی مناسبی انجام نمی‌شود. بیش‌تر اخبار منتشر شده درباره این منطقه، اخبار منفی نظیر تبعید، مواد مخدر، گروه‌های تروریستی و ... است که این اتفاق ریشه در حاشیه‌ای بودن سیستان و بلوچستان دارد.

مستند «بلوچستان» که به کارگردانی محسن زارعی و به تهیه‌کنندگی شبکه مستند سیما ساخته شده است، پیش از این در بخش شهید آوینی جشنواره حقیقت و جشنواره عمار حضور داشت و اکنون برای اولین بار در شبکه مستند و برنامه «به اضافه مستند» پخش و رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روز‌های چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۹ و جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستند‌های دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صدا وسیما ، رسانه ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار