حوادث ترافیکی نخستین عامل مرگ‌های غیر طبیعی

رییس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: نخستین عامل مرگ‌های غیر طبیعی در استان در زمینه حوادث ترافیکی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یحیی صالح طبری رییس مرکز فوریت‌های پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: امنیت راه و ترافیک، یکی از حوزه‌های مهم و اساسی نیازهـای جامعه بشری است و توجه بدان و اهتمام به تأمین آن ضرورتی غیر قابل انکار تلقی می‌شود و نقش سازمان‌های همکار در حوادث ترافیکی بسیار قابل توجه می‌باشد.
 
وی با اشاره به بالا بودن میزان مرگ و میر در حوادث ترافیکی گفت، اینگونه حوادث، موجب ایجاد هزینه‌های ناخواسته برای جامعه همچون هزینه‌های درمانی، توانبخشی و درصورت رخداد مرگ و میر هزینه‌های بزرگ دیگری می‌شود.
 
یحیی صالح طبری گفت: این مشکلات در نهایت سبب می‌شود در اجتماع بصورت غیر مستقیم با مشکلات روحی و روانی و از دست رفتن نیروی کار مواجه شویم.
 
دبیر طرح جامعه کاهش حوادث ترافیکی در حیطه بهداشت و درمان از مصرف مواد مخدر، استفاده نکردن از کلاه ایمنی در موتور سواران، عدم استفاده از کمر بند ایمنی، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، خواب آلودگی سرعت غیر مجاز، افراد مذکر جوان -مشکلات فرهنگی، فرهنگ رانندگی، فرهنگ رعایت نکات ایمن، مصرف الکل و مصرف دارو‌ها را از عوامل موثردر بروز حوادث ترافیکی نام برد.
 
صالح طبری با اشاره به وجود ۴ جاده ارتباطی در استان به شناسایی نقاط حادثه خیز در این محور‌ها گفت، باید با تعامل سایر سازمان‌های همکار نسبت به کاهش مخاطرات در این نقاط اقدام شود.
 
انتهای پیام/آ
 
 

سانحه رانندگی ترافیکی نخستین عامل مرگ‌های غیر طبیعی شناخته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار