سمپاشی دام برای مقابله با تب کریمه کنگو

مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: با آغاز فصل گرما و احتمال بروز بیماری واگیر تب کریمه کنگو و جلوگیری از شیوع آن، دام‌ها و جایگاه آن‌ها باید توسط دامدارن سمپاشی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، مدیر کل دامپزشکی کردستان گفت: با توجه به اقدامات و پیشگیری بهداشتی و اصولی از شیوع بیماری تب کریمه کنگو، تاکنون موردی از این بیماری در این استان گزارش و یا مشاهده نشده، اما رعایت نکات ایمنی از جانب دامداران ضروری است.

مجتبی ورمقانی با اشاره به اینکه هدف دامپزشکی تنها درمان دام نیست و این مرکز برای تامین سلامت مواد غذایی و بهداشت انسان و دام نیز با واکسیناسیون و نظارت‌های دوره‌ای فعالیت می‌کند اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون هیچ موردی از تب کریمه کنگو در استان مشاهد نشده است.

ورمقانی با اشاره به اینکه در این راستا دامپزشکی نقاط پر خطر مانند مرز‌ها و اطراف کشتارگاه‌ها را سمپاشی می‌کند افزود: سم مورد نیاز تب کریمه کنگو در استان موجود است و دامداران باید نسبت به سمپاشی در این راستا اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مردم باید گوشت مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجاز و تحت نظارت و کنترل بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و از خرید گوشت و سایر فرآورده‌های دامی از واد‌های غیر مجاز و کشتار کنار جاده‌ای خودداری کنند.

وی یادآور شد: تب کریمه کنگو بیماری مشترک انسان و حیوان وبه نام تب خونریزی دهنده شناسایی شده است و منبع این بیماری دام‌های اهلی و حیوانات وحشی و کنه‌های حیوانی هستند.

انتهای پیام/ع

دامداران کردستان برای مقابله با تب کریمه کنگو دام ها را سمپاشی کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.