جاده چذابه تا ۱۰ روزآینده برای تردد باز می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: جاده مرزی چذابه که به دلیل جاری شدن سیلاب درفروردین امسال دچار آبگرفتگی و مسدود شده بود تا ۱۰ روز آینده بازسازی و برای تردد باز می‌شود.

جاده چذابه تا ۱۰ روزآینده برای تردد باز می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عباس بهرامی نیا روز دوشنبه در کارگروه صادرات غیر نفتی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: به دلیل جاری شدن سیلاب در جاده بستان - چذابه، این مسیر دچار آسیب و خرابی زیادی شده که به دلیل نامناسب بودن شرایط تردد از زمان جاری شدن سیلاب مسدود بوده است.

وی گفت: همچنان آب بر روی این جاده جاری است و نیاز به ۵۰ عدد لوله برای انتقال آب از روی جاده به نقطه دیگر داریم تا کار بهسازی انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان ادامه داد: به زودی ماشین آلات و ابزارتعمیر و بازسازی جاده به این منطقه منتقل می‌شود.
سیلاب و آبگرفتگی جاده‌های غرب خوزستان در محدوده شهرستان آزادگان، موجب شده تا بازارچه مرزی چذابه از اوایل فروردین امسال غیرفعال باشد.

جریان سیلاب و آبگرفتگی در مسیر دهلاویه - بستان به سمت چذابه تا توقفگاه شهرداری به طول ۳۰ کیلومتر، مانع بازگشایی این پایانه تجاری در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز شده است.

هم اکنون بازرگانان، فعالان اقتصادی و ترخیص کاران تا اعلام از سرگیری فعالیت بازارچه مرزی چذابه، برای صادرات کالا‌های خود از مرز شلمچه یا بازارچه مرزی سایر استان‌ها استفاده می‌کنند.

پارسال حدود ۵۵۰ میلیون دلار انواع کالا‌های غیرنفتی از پایانه تجاری چذابه صادر شد.

از ابتدای فروردین امسال نیز عزیمت کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات نیز از پایانه مسافری چذابه به همین دلیل متوقف و کاروان‌های زیارتی از مرز شلمچه برای عزیمت زائران به شهر‌های مقدس عراق استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/س

بازگشایی جاده چذابه
 

برچسب ها: سیل ، وضعیت راهها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.