بخش بین الملل نمایشگاه قرآن آغاز به کار کرد

مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای امام خمینی (ره) برگزاری شد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای امام خمینی (ره)  برگزار شد. در این مراسم معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور کشورمان در امور زنان؛ رفعت مسعود، سفیر پاکستان در ایران؛ یاسر عبدالزهرا، رایزن عراق و نمایندگانی از کشور‌های هند، بحرین، فلسطین، نیجریه، یمن، کامرون، تاجیکستان، آذربایجان، افغانستان و ساحل عاج حضور داشتند.

آیت‌الله محمدعلی تسخیری، رئیس شورای عالی مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مشاور ارشد رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام در این مراسم اظهار کرد: فطرت نقشه زندگی انسان و یکی از اعجاز‌های قرآن هماهنگی آن با فطرت است.

وی افزود: قرآن ترسیم‌کننده مسیر فطرت و عمق فطرت در وجدان انسان است؛ این کلام وحیانی، کتاب تاریخ و نشان‌دهنده آینده انسان است. هر کاری که برای قرآن انجام شود، به تکامل بشریت کمک می‎کند.

آیت‌الله تسخیری گفت: قرآن باید دید، نطق و سمع ما باشد و ما را رهبری کند. ابتدا باید مشکلات انسانی را بررسی کنیم، سپس نظرات مختلف را بشناسیم، سؤالات را درآوریم و سپس در محضر قرآن مطرح کنیم و پاسخ‌ها را به دقت استنباط کنیم؛ در این صورت است که می‌توان مشکلات انسان‌ها را رفع کنیم.

محمود واعظی، مدیر بخش بین‌الملل، نخستین سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه به کوشش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: قرآن احیاگر و جان‌بخش مستضعفان است.

وی با بیان این مطلب افزود: وزارت ارشاد تلاش کرده است تا قرائت امام خمینی (ره) از قرآن را در عرصه بین‌الملل بگستراند. در همین راستا دبیرخانه بخش بین‌الملل با مؤسسات قرآنی جهان ارتباط برقرار کرده است و این رویکرد امیدبخش روز‌های پرثمری خواهد بود.

واعظی همچنین از پاکستان به عنوان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه یاد و عنوان کرد: رئیس پژوهشکده الزیتونه تونس، مؤسسه نشر کتاب مالزی «یایاسان رستور»، نماینده وزارت اوقاف عمان و عتبات حسینیه و عباسیه در کنار ۱۲ نهاد خودجوش قرآن‌محور و ۱۶ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار