معاون سیاسی استاندار سمنان:

کمک به زندانیان جرائم غیرعمد استان سمنان تقویت شود

خجسته پور گفت: کمک های خیرین مردم استان سمنان در جهت آزادی زندانیان غیرعمد تقویت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان سمنان که شامگاه گذشته برگزار شد گفت: امشب توفیقی شد تا در جمع خیران بزرگوار استان و جشن گل‌ریزانی که بانی و به وجود آورنده آن امیرالمؤمنین (ع) است، شرکت کنیم و امیدواریم بتوانیم از خیرات و برکات این ماه مبارک بهره‌مند شویم.

وی افزود: هر کسی که آن‌سوی میله‌ها گرفتار است، قطعاً مجرم عامدانه نیست و در لحظه و آنی به دلیل اشتباهی سهوی، هم خود و هم‌ خانواده او قطعاً دچار بلا و عذاب شده‌اند.

خجسته‌پور بیان کرد: مشاهده می‌کنیم بین زندانیان غیرعمد، بانوانی نیز حضور دارند که ناخواسته و به دلیل اعتمادی که به خانواده و نزدیکان خود داشته‌‌اند و به‌واسطه بدهی مالی در حبس افتاده‌اند و قطعاً دوری مادر از خانه، مشکلات بسیاری را برای فرزندان و کانون گرم خانواده به وجود خواهد آورد.

وی تصریح کرد: سرپرست خانواری که در اثر اشتباه سهوی و بدون اینکه تلاشی عامدانه داشته باشد، خلافی را مرتکب شده و توان پرداخت دین و قرض خود را ندارد، امروز باید عمر خود را در زندان سپری کند و این امر مشکلاتی را برای دستگاه قضایی نیز به وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: نبود پدر و مادر در خانواده و گذران زندگی برای کودکان بدون حضور یکی از این دو یا هر دوی آنان، مشکلات شخصی و اجتماعی مهمی را برای این افراد خانواده پدید می‌آورد که در طول زندگی نیز با او همراه خواهد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: خوشحالیم که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری در اقدامی انقلابی با عفو تعداد زیادی از زندانیان موافقت کردند؛ اما هنوز کسانی هستند که به دلیل بدهکاری به اشخاص حقیقی و شاکیان خصوصی در زندان‌ها حضور دارند و از این عفو بهره‌مند نشدند؛ در این شب‌های عزیز گرد هم می‌آییم تا با قلمی، قدمی، دمی و درهمی از این افراد حمایت کنیم.

وی بیان کرد: از مسئولان ستاد دیه کشور و استان سمنان و خیران ارجمند استان که با استفاده از رحمت و عطوفت الهی به برکت این ایام قصد دارند تعدادی از زندانیان را آزاد کنند، تقدیر می‌کنم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: مردم سخاوتمند استان ما سمنان نیز در این‌گونه اقدامات همیشه پیش‌قدم و سرآمد بودند و امیدواریم در خلال برگزاری این جشن شاهد آزادی تعداد زیادی از زندانیان باشیم.

انتهای پیام / گ

جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان سمنان برگزار شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.