تالیف کتاب برداشت چوب از جنگل در گیلان

کتاب برداشت چوب از جنگل در دانشگاه گیلان تالیف و منتشر شد.

تالیف کتاب برداشت چوب از جنگل در گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سعید رهسپار، رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: کتاب برداشت چوب از جنگل تالیف دکتر مهرداد نیکوی عضو هیات علمی گروه جنگلداری دانشکده منابع طبیعی این دانشگاه از سوی انتشارات دانشگاه گیلان منتشر شد.

وی با بیان اینکه ،این کتاب در ۹ فصل به نگارش درآمده است، افزود: در این کتاب به اهمیت چوب و این که چوب به عنوان زیست تجزیه‌پذیرترین محصول تولید شده در جنگل کاربرد زیادی در زندگی بشر دارد و محصولات متنوعی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از آن ساخته می‌شودو تولید چوب در جنگل در قالب برنامه تولید و از طریق افزایش رویش سالیانه درختان جنگلی و با حفظ موجودی سرپا، در قالب تک درخت انجام می‌شود.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه گیلان گفت: در کتاب برداشت چوب آمده است با توجه به نیاز جامعه به چوب به‌عنوان یک فرآورده مهم صنعتی و نقش آن در تأمین سوخت جوامع روستایی، تولید و انتقال آن در داخل جنگل به مراکز مصرف نهایی نیازمند برنامه‌ریزی است که این کار از طریق طرح‌های جنگلداری انجام می‌گیرد.

سعید رهسپار افزود:مولف در کتاب به چگونگی برداشت چوب اشاره کرده است و برداشت چوب از جنگل در سطوح فنّاورانه متفاوتی انجام می‌گیرد که سطح فنّاوری بکار رفته در کشور‌های مختلف متفاوت است، ولی هدف همه آن‌ها حفظ موجودی جنگل و توسعه پایدار آن در کنار تأمین نیاز چوبی جامعه است.

وی در ادامه تصریح کرد: کتاب حاضر تلاش کرده است تا این روند را در مجرای علمی و مبتنی بر مطالعات انجام شده در حوزه مهندسی جنگل بیان کند و اطلاعات جدیدی در ارتباط با برداشت چوب از جنگل در اختیار استادان، دانشجویان و محققان حوزه مهندسی جنگل قرار دهد.

 

انتهای پیام / ق 

 

انتشار کتاب برداشت چوب از جنگل در گیلان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.