کردستان نیازمند وقف‌هایی با نیت کمک به معلولین است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت : خیرین و واقفین کردستانی اگر وقف‌هایی با نیت کمک به آسان سازی زندگی معلولین ثبت کنند بسیاری از مسائل زندگی آنان حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سنندج ، حجت الاسلام مصطفی نوروزی در جلسه صمیمی با مشاور استاندارد در امور معلولین و اعضاء انجمن ضایعه نخاعی استان کردستان گفت: یکی از مهمترین معضلات زندگی معلولین زیرساخت‌های شهری و رفاهی مختص زندگی آنان می‌باشد و وقف می‌تواند به عنوان یک راه حل همیشگی برای ایجاد رفاه مورد کاربرد قرار  گیرد.

حجت الاسلام مصطفی نورزی با بیان این مطلب که استان کردستان نیازمند موقوفات با نیات اجتماعی می‌باشد گفت: نیات اجتماعی، درمانی وخیریه در استان کردستان کمترین تعداد موقوفات را به خود اختصاص داده اند درحالی که اگر خیرین به سوی ثبت وقف‌های اجتماعی، درمانی، و خیریه روی بیاورند بسیاری از اقشار جامعه مانند معلولین می‌تواند از این موقوفات بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه بیان کرد :  این اداره کل از هرگونه کمکی به معلولین استان دریغ نخواهد کرد و درچارچوب قانون و با دید حمایتی همراه وهمدل با جامعه معلولین استان کردستان خواهد بود.

وقف بهترین راه برای حلی دائمی مشکلات جامعه است

سید نصرالله ابراهیمی مشاور استاندار کردستان در امور معلولین در این نشست صمیمی وقف را یک سنت حسنه و تاثیرگذار در حل مسائل جامعه دانست و گفت: معلولین استان کردستان با مشکلات فراوانی در زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند و رسیدگی به امور وم سائل این قشراز جامعه یک وظیفه همگانی است وتمامی مردم و نهاد‌ها باید دست در دست هم شرایط را برای تسهیل زندگی این عزیزان فراهم آورند.

وی ادامه داد: اوقاف به عنوان یک نهاد حمایتی می‌تواند باتبلیغ و ترویج وقف با نیت کمک به معلولین کمک شایانی به جامعه معلولین استان کردستان بنماید.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار معلولین در استان کردستان رو به افزایش است و بحران هایی همچون صدمات کار و تصادفات جادهای موجبات این روند افزایشی معلولین را فراهم آورده است.

وی بیان داشت: متاسفانه زیرساخت مناسبی برای درمان، آموزش و ورزش معلولین دراستان وجود ندارد و امیدواریم با همت مسئولین وکمک خیرین بتوانیم فرهنگ سازی لازم را برای تامین زیر ساخت های ویژه معلولین در استان فراهم آوریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.