اعلام انزجار کاراکاس از نزدیک شدن مخالفان ونزوئلا به ارتش آمریکا

دولت نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا درخواست مخالفان این کشور برای دیدار با مقامات نظامی آمریکا به بهانه «استقرار دموکراسی» در ونزوئلا را «نفرت انگیز» خواند.

اعلام انزجار کاراکاس از نزدیک شدن مخالفان ونزوئلا به ارتش آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور ونزوئلا به تلویزیون این کشور گفت: «ما نامه ارسالی یکی از کودتاچیان را که در واشنگتن پنهان و در آنجا خواهان دخالت نظامی در ونزوئلا شده است، خواندیم و این کار نفرت انگیز را رد می‌کنیم».

کارلوس ویکو، نماینده خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا، روز شنبه در واشنگتن در نامه‌ای به کرگ فالر که مسئولیت فرماندهی نظامی آمریکا را برای آمریکای جنوبی (ساوت کام) در دست دارد، «همکاری راهبردی و عملیاتی را به منظور پایان دادن به رنج مردم ونزوئلا و برقراری دموکراسی» خواستار شد. این نامه روز دوشنبه در توییتر انتشار یافت.

ساوت کام روز پنجشنبه اعلام کرد آماده گفتگو در مورد «حمایت» از مسئولان نیروی دریایی ونزوئلا است تا انتخاب درستی کنند.

معاون رئیس جمهور ونزوئلا این نزدیکی بین اطرافیان خوان گوایدو و ارتش آمریکا را به شدت محکوم کرد و گفت: «ما این موضع از سر تسلیم، ضعف و ننگین را رد و محکوم می‌کنیم و می‌دانیم که این گونه مواضع محکوم به شکست است».

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار