فینال جام حذفی ایتالیا؛

آتلانتا - لاتزیو/ تقابل شگفتی سازان در رُم

دیدار فینال جام حذفی فوتبال ایتالیا امشب «چهارشنبه» میان تیم‌های آتلانتا و لاتزیو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  دیدار فینال جام حذفی فوتبال ایتالیا امشب «چهارشنبه» میان تیم‌های آتلانتا و لاتزیو برگزار می‌شود. هر تیمی که بتواند به رکورد ۱۰ قهرمانی در جام حذفی دست پیدا کند به جایزه ستاره نقره‌ای دست پیدا خواهد کرد و ستاره‌ای نقره‌ای بر پیراهن آن حک می‌شود. یوونتوس که از سال ۱۹۹۵ توانسته بود سه مرتبه در فینال رقابت‌ها حضور یابد، در هر سه فینال شکست خورده و سرانجام در فینال سال ۲۰۱۵ با پیروزی مقابل لاتزیو به ناکامی بیست ساله خود پایان داد و به اولین تیمی در تاریخ فوتبال ایتالیا تبدیل شد که توانست ستاره نقره‌ای را کسب کند.

نخستین دوره جام حذفی ایتالیا با قهرمانی تیم وادو به پایان رسید و اودینزه هم به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. رکورددار این رقابت ها، اما تیم فوتبال یوونتوس است که با سابقه ۱۸ بار حضور در فینال  ۱۳ عنوان قهرمانی کسب کرده است.

راه راه پوشان تورین که رکورددار این رقابت‌ها هستند و در ۳ دوره گذشته آن موفق به هت تریک در عنوان قهرمانی شده اند مقابل آتلانتا تن به شکست دادند تا پس از مدت‌ها نتوانند دو گانه ایتالیا را کسب کنند و به فینال این رقابت‌ها برسند.

آمار تیم‌های قهرمان و راه یافته به فینال این جام حذفی ایتالیا:

مصاف غول کش‌ها و بد شانس‌ها

تیم‌های فوتبال آتلانتا و لاتزیو قرار است در شصت و ششمین فینال رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایتالیا امشب از ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه به وقت تهران به مصاف یکدیگر بروند. لاتزیو به نوعی در این بازی میزبان محسوب می‌شود، زیرا این دیدار در ورزشگاه المپیک شهر رم برگزار می‌شود البته برای حضور در این دیدار سهم هر کدام از تیم‌ها در تماشاگران ۵۰ - ۵۰ است.

آبی‌های رم تاکنون ۱۳ بار به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های کوپا ایتالیا رسیده اند که حاصل آن ۵ شکست در مرحله نیمه نهایی، ۲ عنوان نایب قهرمانی و ۶ عنوان قهرمانی بوده است. آن‌ها با این آمار پنجمین تیم پر افتخار ادوار این رقابت‌ها هستند و ظاهرا روی کاغذ در این رقابت‌ها شانسشان از حریف بیشتر است. لاتزیویی‌ها آخرین مرتبه در سال ۲۰۱۳ به قهرمانی این رقابت‌ها رسیده اند و آخرین حضور آن‌ها در فینال هم به سال ۲۰۱۵ باز می‌گردد که مقابل یوونتوس شکست خوردند.

آتلانتا، تاکنون ۵ مرتبه به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها رسیده است که حاصل آن ۲ حذف در مرحله نیمه نهایی، ۲ عنوان نایب قهرمانی و یک عنوان قهرمانی بوده است. تنها عنوان قهرمانی آن‌ها به سال ۱۹۶۳ باز می‌گردد که موفق شدند در فینال تورینو را شکست دهند. آن‌ها همچنین برای آخرین بار در سال ۱۹۹۶ به فینال رسیدند که در نهایت مقابل فیورنتینا تن به شکست دادند.

۲ تیم، شرایط نسبتا متفاوتی در رقابت‌های سری آ ایتالیا دارند. لاتزیو با ۵۸ امتیاز تیم هشتم جدول رده بندی است و آتلانتا با ۶۴ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد. ۲ تیم پیش از این در فینال رقابت‌های کوپا ایتالیا سابقه رویارویی نداشته‌اند.

آمار

  • تیم فوتبال آتلانتا در ۶ بازی گذشته به ۵ برد و یک تساوی دست یافته است.
  • تیم فوتبال لاتزیو در ۶ بازی گذشته به ۴ برد و ۲ باخت دست یافته است.
  • ۲ تیم سابقه ۳۳ مرتبه رویارویی را دارند که حاصل آن ۹ برد برای آتلانتا، ۱۶ پیروزی برای لاتزیو و ۸ تساوی بوده است.
  • آتلانتا در این فصل میاگین ۲.۳۱ گل را ثبت کرده در حالی که لاتزیویی‌ها آمار ۱.۵۱ را ثبت کرده اند.
  • آتلانتا در ۲ بازی گذشته با نتیجه ۳ -۱ و ۱-۰ مقابل لاتزیو به برتری رسیده است.

محرومان و مصدومان

  • مارکو واینر و تولو از آتلانتا به دلیل مصدومیت در این بازی غایب هستند.
  • لوکاکو، پاتریک، ساویچ، استروشنا و بریشا هم مصدومان لاتزیو برای این دیدار هستند.


بیشتر بخوانید:

مصاف حساس یوونتوس و تورینو در دربی دلاموله / جدال اورتون و برنلی در لیگ جزیره

آتالانتا حریف لاتزیو در فینال شد


انتهای پیام/

پیش بازی فینال جام حذفی ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار