تلاش انگلیس در زمینه افزایش بودجه دفاعی این کشور برای مقابله با روسیه و چین

وزیر خارجه انگلیس خواستار افزایش بودجه دفاعی این کشور برای مقابله با تهاجم احتمالی کشور‌های روسیه و چین شد.

انگلیس به دنبال افزایش بودجه دفاعی برای مقابله با روسیه و چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس خواستار افزایش بودجه دفاعی این کشور برای مقابله با کشور‌های روسیه و چین شد.

وزیر خارجه انگلیس روز گذشته اعلام کرد لندن باید آماده شود تا قاطعانه نسبتی از تولید ناخالص داخلی را که به بودجه دفاعی اختصاص می‌دهد، افزایش دهد.

هانت همچنین با تکرار ادعا‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره افزایش منصفانه سهم بودجه دفاعی اعضای سازمان پیمان سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: نمی‌توان انتظار داشت یک عضو ناتو ۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به هزینه‌های دفاعی اختصاص دهد در حالیکه دیگر اعضا بین یک تا دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف این کار می‌کنند. به این دلیل و به دلایل دیگر به نظر من زمان بازنگری استراتژی دفاعی و امنیتی آینده ناتو فرا رسیده و باید بپرسیم که آیا ما باید در دهه آینده قاطعانه سهم اختصاصی به هزینه‌های دفاعی از تولید ناخالصی داخلی را افزایش دهیم؟

وزیر خارجه انگلیس تاکید کرد افزایش مشارکت نظامی انگلیس در ناتو نشان‌دهنده تعهد این کشور به دفاع از ارزش‌های این پیمان با توجه به افزایش تهاجم از سوی روسیه و چین خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا بار‌ها کشور‌های عضو ناتو را برای عدم پرداخت سهم خود از هزینه‌های دفاعی ناتو مورد انتقاد قرار داده و تاکید داشته است که تنها ۵ کشور از ۲۹ کشور عضو ناتو دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به هزینه‌های دفاعی اختصاص می‌دهند، این در حالیست که بنابر گفته ترامپ این مقدار برای پر کردن شکاف ناشی از مدرنیزه کردن، آماده سازی و افزایش تعداد نیرو‌های نظامی ناتو کافی نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار