دادستان سلسله:

با اخلال گران نظام توزیع برخورد علنی باید شود

دادستان سلسله گفت: برخورد با اخلال گران نظام توزیع باید علنی باشد زیرا وقتیکه مردم ببینند بازار کنترل می‌شود، احساس دلگرمی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  محسن همتی،  دادستان سلسله در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سالن جلسات فرمانداری، با بیان اینکه خوشبختانه موضوع قاچاق کالا و ارز در شهرستان سلسله جدی و حساس نیست، اظهار داشت:اما با توجه به وضعیتی که با آن مواجه هستیم، لازم است که نسبت به کوچکترین مورد‌ها هم حساس باشیم و در حدی که مقدوراتمان کفایت می‌کند با موارد معدودی هم که مشاهده می‌شود، برخورد نماییم.

همتی با تاکید بر اینکه مردم شهرستان روزانه باید اقدامات صورت گرفته در این راستا را لمس کنند، عنوان کرد: این امر هم منجر به جنبه بازدارندگی می‌گردد و هم مردم احساس رها شدگی بازار را نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با اخلال گران نظام توزیع باید علنی باشد بیان کرد: مردم وقتی که ببینند بازار کنترل می‌شود، احساس  دلگرمی می‌کنند.

دادستان سلسله با تاکید بر انجام نظارت‌های مستمر، دوره‌ای و سرزده از بازار شهرستان توسط بازرسان صنعت و معدن، گفت: برخورد‌ها باید بدون اغماض باشد و از احتکارکنندگان کالا‌های اساسی مردم غافل نباشیم.

همتی با اشاره به لزوم پایش انبارها، ادامه داد: با توجه به اینکه هرلحظه قیمت کالا‌های اساسی در حال تغییر است، چه بسا طمع احتکار در برخی از فروشندگان افزایش یابد که برای فروش به قیمت بالاتر اجناس، آن‌ها را احتکار کنند.

وی با اشاره به اینکه عرضه مشروبات الکلی هم نوعی قاچاق کالا محسوب می‌شود، افزود: شبکه بهداشت و درمان باید بر فعالیت قهوه خانه‌ها و قلیان سرا‌ها نظارت و بازدید داشته باشند چرا که ممکن است برخی از آن‌ها به صورت پنهانی عرضه مشروبات الکلی و مواد افیونی داشته باشند.

دادستان سلسله با اشاره به نزدیک شدن به تعطیلی مدارس، افزود: گا‌ها این مراکز به محلی برای تجمع جوانان و عرضه مشروبات و مواد افیونی تبدیل می‌شوند که لازم است بر فعالیت کلیه آن‌ها نظارت لازم صورت گیرد تا در صورت نیاز برخورد قضایی لازم صورت گیرد.

همتی با اشاره به باشگاه‌های بدنسازی و عرضه مواد نیروزا در آنها، ادامه داد: متاسفانه اکثر والدین از فعالیت غیرقانونی باشگاه‌های بدنسازی در این زمینه اعتراض دارند لذا شبکه بهداشت و درمان باید به صورت عملی وارد کار شده و اجازه عرضه غیرقانونی را به آن‌ها ندهد.

انتهای پیام/ ر

برخوردبا احتکارکنندگان کالا‌های اساسی

برچسب ها: دادستان ، احتکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.