مدیر کل تعاون لرستان:

لرستان، برای سومین بار استان برتر در بیمه بیکاری شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: این نهاد در سومین سال متوالی رتبه برتر کشوری را در حوزه بیمه بیکاری کسب کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  علی آشتاب ، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با توجه به رتبه بندی اعلام شده از سوی مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری، این نهاد در سومین سال متوالی رتبه برتر کشوری را در حوزه بیمه بیکاری کسب کرد.

 آشتاب  افزود: از دلایل تحقق برنامه‌های پیش بینی شده در شاخص‌های اولویت دار بیمه بیکاری، اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری از طریق آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای و کاریابی‌های غیردولتی بوده است.

وی اظهار داشت: حمایت از کارگران واحد‌های اقتصادی مشکل دار از دیگر شاخص‌های حائز اهمیت این حوزه است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه داد: مسئولان و کارشناسان حوزه حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری نیز برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، گام موثری برای کسب این رتبه برداشته اند.

آشتاب گفت: سال گذشته تا نیمه اسفد ماه بیمه بیکاری ۲ هزار و ۳۶۱ نفر برقرار شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج شوند بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، اظهارداشت: از طریق تعامل با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تلاش می‌شود تا مقرری بگیران در زمان استفاده از بیمه بیکاری، به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بپردازند، تا آمادگی ورود به بازار کسب و کار را به دست آورند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: در این راستا در ۱۱ ماه پارسال تعداد ۴۰۸ نفر به آموزش فنی و حرفه‌ای معرفی شده و در حال کسب آموزش‌های مربوطه هستند.

آشتاب بیان کرد: بیمه شدگانی که قبل از بیکار شدن حداقل دارای ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه باشند و یا قرارداد اشتغال آن‌ها در واحد‌های صنعتی و تولیدی به اتمام رسیده باشد، به شرط دارا بودن یک سال سابقه کار و با ارائه قرارداد یک ساله پس از تایید علت اخراج و تشخیص کمیته تشخیص، امکان استفاده از مقرری بیمه بیکاری را خواهند داشت.

وی با اشاره به اشتغال مجدد ۶۸ نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری ادامه داد: نیروی کار از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور‌های در حال توسعه است که سهم عمده‌ای در فرآیند تولید، توسعه و پیشرفت را دارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: نیروی انسانی زمانی که بصورت ناخواسته و غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهد مورد حمایت قرار می‌گیرند که برقراری بیمه بیکاری راهکار حمایتی مناسب برای تامین زندگی و معیشت آنان در چنین شرایطی است.

انتهای پیام/ ر

لرستان، استان برتر در بیمه بیکاری شد

برچسب ها: بیمه بیکاری ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار