باید با راهکار‌های مناسب اثرات تحریم بر بخش کشاورزی را کاهش داد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی، گفت: در راستای مقابله با تحریم باید موانع بر سر راه تولید بخش کشاورزی برداشته شود.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روز سه شنبه در جلسه کمیته راهکار‌های مقابله با تحریم‌ها در سازمان جهاد کشاورزی استان، با بیان اینکه تشکیل کمیته مقابله با تحریم‌ها در شرایط کنونی که فشار‌های استکبار بر اقتصاد کشور بیشتر شده یک ضرورت است، گفت: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار در اقتصاد کشور است و تأمین امنیت غذایی جامعه را بر عهده دارد، از این رو باید با راهکار‌های مناسب؛ اثرات تحریم بر بخش کشاورزی را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه موضوع تحریم‌ها را باید جدی بگیریم، تاکید کرد: در این راستا باید تدابیر و راهکار‌های لازم مورد پیگیری قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: در سال‌های اخیر برنامه‌هایی در راستای مقابله با تحریم‌ها اجرا شده که با در نظر گرفتن تجارب حاصل شده؛ برنامه‌های آینده را تدوین نماییم.

حاتمی رفع مشکلات و موانع واحد‌های راکد و نیمه راکد و فعال سازی آنها، توسعه سطح زیرکشت زعفران و سایر کشت‌های اقتصادی از جمله توسعه کشت گیاهان دارویی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و تامین اقلام اساسی، توسعه گلخانه، صرفه جویی در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، تامین و ذخیره نهاده‌های بخش کشاورزی را از جمله راهکار‌های مقابله با تحریم‌ها برشمرد.

او تاکید کرد که در کمیته مقابله با تحریم سازمان جهاد کشاورزی باید در خصوص موارد ذکر شده بحث و تبادل نظر شود.

در این جلسه مقرر شد؛ کمیته راهکار‌های مقابله با تحریم‌ها هر هفته با حضور اعضا تشکیل جلسه نماید و در هر جلسه تصمیمات که گرفته می‌شود در کمیته مصوب نمایند.

در این جلسه با دستور رئیس سازمان، ترکیب اعضای کمیته مشخص شد که بر این اساس رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به عنوان رئیس کمیته مقابله با تحریم ها، رئیس حوزه ریاست به عنوان دبیر کمیته و معاونت‌های تخصصی و مدیریت‌های تخصصی سازمان به عنوان اعضای کمیته انتخاب شدند.

انتهای  پیام/ز


تشکیل کمیته مقابله با تحریم سازمان جهاد کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.