معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد:

۵۰۰ هزار جمعیت بالای ۳۰ سال استان یزد غربالگری می‌شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد گفت: بیش از ۵۰۰ هزار جمعیت بین ۳۰ تا ۷۰ سال استان در طرح کنترل فشار خون بالا غربالگری می‌شوند.

 محمد رضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، از اجرای طرح کنترل فشار خون در یزد خبر داد و گفت: بیماری فشارخون بالا، مهمترین علت قابل کنترل بیماری‌های غیرواگیر نظیر بیماری‌های قلبی- عروقی و سکته مغزی است.

وی با اشاره به شعار فشار خون بدانيم و اقدام کنيم، افزود: هدف از این پویش، شناسایی افراد دارای فشار خون بالا در جمعیت هدف و آگاهی نسبی به این افراد است که فاز اول این طرح از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد ماه اجرایی می‌شود.

دهقانی تصریح کرد: در این مرحله، پیرامون نحوه دریافت خدمات، مراکز ارائه دهنده خدمات و حساس سازی جمعیت هدف جهت شرکت در طرح اطلاع رسانی لازم انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: فاز دوم این طرح از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه را شامل می‌شود و جمعیت۳۰ تا ۷۰ سال استان، کلیه زنان باردار و افراد دچار بیماری‌های مزمن و کلیوی که بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند با مراجعه به مراکز جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت سراسر استان از سوی تیم‌های ثابت و سیار غربالگری می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد افزود: پیش بینی می‌شود با اجرای این طرح و با توجه به سطح مراجعات و امکانات اجرایی طرح، بیش از نیمی از جعیت ۳۰ تا ۷۰ سال استان غربالگری شوند.

وی افزود: کلیه افرادی که در مرحله غربالگری به عنوان بیمار فشار خون بالا شناسایی شوند پس از دریافت پیامک به مراکز جامع خدمات سلامت و یا پزشک مربوطه ارجاع می‌شوند و مراحل مراقبت و درمان خود را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.

دهقانی گفت: در این طرح از ظرفیت تمامی نهاد‌های عمومی و خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و خیریه ها، بسیج، هلال احمر، انجمن پزشکان، نظام پزشکی، بیمه‌ها و دستگاه‌های ذیربط مانند شهرداری استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ی

غربالگری بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در طرح کنترل فشار خون بالا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.