تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در مدارس

رئیس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی ماموریت امسال این ستاد را توجه بیشتر به دانش آموزان اعلام کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز را باید از مدارس شروع کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،اسدالله ضیاییرئیس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان هریس با بیان اینکه باید قدر ماه مبارک رمضان بدانیم، گفت: قرآن مجید در این ماه نازل شده است و باید از این ماه برای آموزش نماز و قران بیشترین استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه همه در زمینه برپایی نماز و اشاعه این فریضه الهی مسئول هستند، گفت: باید در این زمینه دغدغه داشته باشیم بخصوص که امسال مقام معظم رهبری توجه به نماز در آموزش و پرورش را خواستار شدند.

ضیایی اضافه کرد: ما باید در تربیت فرزندان این مرز و بوم فعالیت تدبیری انجام دهیم و از هم اکنون نمازخوان بار بیاوریم که در آینده نتیجه اش را ببینیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن فعالیت و عملکرد شورای اقامه نماز شهرستان هریس، بر بسترسازی و تهیه زیر ساخت‌های مناسب اقامه نماز، در مهد‌های کودک و پیش دبستانی، نظارت بر نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی پارک‌ها و مدارس و برگزاری نشست‌های دانش آموزی با موضوع نماز تأکید کرد.

حجه الاسلام والمسلمین قهرمان احمدی امام جمعه و رئیس شورای اقامه نماز هریس گفت: در تمام ادارات جمهوری اسلامی ایران نماز اول وقت به جماعت برگزار می‌شود و این نشانه حکومت صالحان است.

وی در عین حال گفت: ما باید مواظب بچه‌ها و جوانان باشیم تا بی نماز بار نیایند و این وظیفه همه به خصوص آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام احمدی همچنین به اقامه نمازاول وترغیب و تشویق اطرافیان به نماز و اقامه آن به جماعت در ادارات و مساجد تاکید کرد.

سرپرست فرمانداری هریس نیز گفت: همه وظیفه داریم در ترویج فرهنگ نماز بکوشیم تا سلامت اخلاقی جامعه حفظ شود زیراکه نمازتمامی مراحل زندگانی ما را شامل می‌شود.

علیرضا خاکپور با بیان اینکه در تمام بوستان‌های شهری باید نمازخانه برای مسافران وجود داشته باشد، از شهرداران خواست در این مورد اقدام لازم را انجام دهند.

 

انتهای پیام/ش

  فرهنگ اقامه نماز باید در مدارس نهادینه شود

برچسب ها: قران ، اوقات شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.