رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: یکی از موضوعات اساسی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها موضوع فرهنگ سازی و تغییر قانون است .

فرهنگ‌سازی و تغییر قانون موضوعی اساسی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،و به نقل از دادگستری زنجان، حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی در جشن گلریزان شهرستان خرمدره که با حضور امام جمعه و معاون فرماندار برگزار شد گفت:یکی از چالش‌های جدی در کشور مواجهه با جمعیت کیفری زندانهاست و این تعداد زندانی برازنده کشور اسلامی نیست که بایستی در این خصوص چاره اندیشی و آسیب شناسی کرد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات اساسی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها موضوع فرهنگ سازی و تغییر قانون است اظهار کرد:برای تحقق این امر نیاز به اقدامات فرهنگی و همچنین ایجاد و تدوین قانون جدید در این زمینه هستیم.

رییس شورای قضایی استان زنجان کمرنگ شدن روحیه گذشت، ایثار و مشکلات اقتصادی را از دیگر عوامل در افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها برشمرد و افزود: بروز و ظهور مشکلات اقتصادی و نارسایی‌هایی که در برخی حوزه‌های مدیریتی در کشو وجود دارد تشکیل پرونده در دستگاه قضایی است.

صادقی نیارکی با تأکید بر اینکه انتظام بخشی به جامعه، رعایت حدود، مقررات جامعه، نظم عمومی واحترام به قوانین و همنوعات یکی از اصول مسلم ماست بیان کرد: ما در انجام وظایفمان و اجرای قانون مصمم و جدی هستیم.

این مقام عالی قضایی استان خاطر نشان کرد:جشن گلریزان برای کمک به هنجارشکنان و کسانی که در حق دیگران ظلم می کنند شامل نمی‌شود بلکه برای مجرمین جرایم مالی و غیر عمد می‌باشدکه با کمک‌های شما مردم شریف شهرستان خرمدره از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده هایشان باز خواهند گشت.

در ابتدای این مراسم آذربایجانی رییس دادگستری شهرستان خرمدره گفت:در سال گذشته با جمع آوری کمک‌های خیرین و مردم خرمدره به مبلغ یک میلیارد و یکصدو چهل میلیون ریال، تعداد ۱۹ نفر از زندانیان جرایم مالی و غیر عمد از زندان آزاد شدند.

وی افزود:در حال حاضر تعداد ۲۳ نفر محکومین جرایم مالی و غیر عمد شهرستان خرمدره در زندان هستند که امیدواریم با کمک‌های مردم نیکو کار شهرستان شاهد آزادی این تعداد باشیم.
 
انتهای پیام/ن
 

برگزاری جشن گلریزان در  شهرستان خرمدره

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.