رای الیوم: احتمالا ترامپ خودش دستور منفجر کردن نفتکش‌ها را در فجیره داده است/ جادو دامنگیر جادوگر می‌شود

رای الیوم نوشت احتمالا ترامپ خودش دستور انفجار‌ها در بندر فجیره را صادر کرده تا از آن برای باج‌گیری از کشور‌های عربی استفاده کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای الیوم در مقاله‌ای نوشت: زمانی که عملیات خطرناکی مثل عملیات منفجر کردن نفتکش‌ها در بندر فجیره در این شرایط حساس که تنش بین آمریکا و ایران شدت گرفته است، اتفاق می‌افتد برای یافتن عامل مجری این عملیات باید طرف یا طرف‌هایی را مشخص کرد که به آسانی می‌توانند به این منطقه حفاظت شده از نظر امنیتی و نظامی نزدیک شوند و طرفی را پیدا کرد که از بروز چنین حوادثی سود می‌برد.

این روزنامه نوشت: در این چارچوب می‌توان این فرضیه را در نظر گرفت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، خودش دستور انجام این عملیات را صادر کرد تا از آن به عنوان ابزاری برای باج‌گیری مالی هنگفت از امارات، عربستان سعودی و سایر کشور‌های منطقه خلیج (فارس) استفاده کند به ویژه اینکه پنتاگون و نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا به وی توصیه کردند از بازی با آتش در مقابل ایران خودداری کند.

در ادامه این مطلب آمده است: به عبارت دیگر به نفع ترامپ است که از نتایج انفجار‌های فجیره به همان شیوه خبیثانه خود به عنوان یک تاجر بهره‌برداری کند.

این عملیات که برخی‌ها خواستند بر عهده ایران بگذارند به احتمال قوی به باری برای خودشان تبدیل خواهد شد و ترامپ از آن استفاده خواهد کرد تا آن‌ها را بدوشد و آخرین سنت را از جیب دولتمردان سعودی و اماراتی خارج کند و آن‌ها را بار دیگر به دوران چادرنشینی بازگرداند آن گونه که معلمش کسینجر در سال ۱۹۷۴ وعده داده بود. این همه خدماتی که آن‌ها طی چند دهه تاکنون به آمریکا کردند، کافی نبوده است.

نویسنده این مطلب در ادامه نوشت: ناگفته پیداست زمانی که در تحلیل به این نقطه می‌رسم فراموش نمی‌کنم که ترامپ نژادپرست پس از هری ترومن بیش از سایر رؤسای جمهور آمریکا به اسرائیل خدمت کرد که این خدمات قابل قیمت‌گذاری نیست. همچنین از یاد نمی‌برم که ترامپ در دل خود دوست دارد روزی از خواب برخیزد و ببیند که ایران و کل محور مقاومت را دریا در خود فرو برده است تا اسرائیل برای همیشه در امنیت و آرامش زندگی کند. 

او افزود: با اینکه برخی‌ها بعید نمی‌دانند اطلاعات اسرائیل انفجار‌های فجیره را بر اساس توافق بین جان بولتون، نتانیاهو، محمد بن زاید و محمد بن سلمان انجام داده باشد، من این فرضیه را بعید می‌دانم؛ زیرا تجربه نشان می‌دهد با وجود نفوذ گسترده اسرائیل در واشنگتن زمانی که موضوع به تضاد منافع بین طرفین مربوط می‌شود منافع آمریکا برتری می‌یابد و آنچه که در جنگ خلیج (فارس) در سال ۱۹۹۱ و جنگ ۲۰۰۶ اتفاق افتاد بزرگتررین دلیل در این زمینه است.

در انتهای این مطلب آمده است: سرانجام من فکر می‌کنم انفجار‌های فجیره سبب می‌شود جادوی جادوگر دامن صاحبش را بگیرد و به جای اینکه منجر به ساقط شدن انقلاب ایران شود قدرت بازدارنده‌ای به آن ببخشد. به زودی مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۱۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
واقعا در عجبم که ایران چقدر کارشناسه سیاسی و نظامی داره ماشالا همه هم صاحب نظر ماشالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
آمریکا خوب بلده خودزنی کنه؟؟!!! ۱۱ سپتامبر همه یادشونه؟؟!!! اوناروزد تابه بهانه مبارزه باتروریسم ؟؟؟ برای خودش مجوزصادرکنه؟؟!! وکندزد به دنیا تاحالا؟؟!!!
این هم کارخودش واسراییله؟!!! ایران مواظب این تحرکات وحقه ها باشه؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر اسرایل
۰۲:۰۶ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا و اسرایل و سعودی =گاو شیرده
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۰۰:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
عزیزان وبزرگواران دقت داشته باشند هرکجای جهان خرابکاری. تهدید.جنگ.طردیدنکنید رد پای نتانیاهو وترامپ دیده میشود.درسال پول هزاران فروند امثال آن نفتکش های به آتش کشیده شده به ترامپ رشوه داده شده احتمالا"نفتکشها فرسوده وغیرقابل استفاده بودن. امارات معادل قیمت آنهارا ازبابت فروش نفت یکماهه ازآمریکا دریافت میننایداحتمالا"روسیه وآمریکا قادر هستند ازطریق فیلم های ذخیره شده ماهوارها مهاجم راشناسایی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
سوابق‌آمریکا‌در‌صحنه‌سازی‌مربوط‌حال‌نمیشه‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
ساده لوحی ونادانی بن سلمان بدترین ضعف منطقه میباشد
Iran (Islamic Republic of)
سعید گراوند
۱۸:۳۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظرم هرگز کار اونا نیست چون اگر بود که اینقدر سکوت و کتمان نمیکردند و اگر دقت کرده باشید انها خیلی سعی کردند این اتفاق رو نادیده بگیرند و بعدا گفتند 4 کشتی در حالی که المیادین اعلام کرد 10 کشتی سوخته و اتش گرفته و لیست کشتی ها رو هم اعلام کرد .بعید هست که انها مجری این کار باشند و بخواهند از 11 سبتامبر الگو بگیرند .ما نباید فراموش کنیم این دو کشو ر در حال حاضر در جنگ با یمن هستند.اینها همه ار تبعات اقدامات امریکا و سعودی و امارا ت در منطقه هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
1- اولا عکس این ترامپ خیلی پکر کشی ها اون غرق شدن؟
2- دوما شاید بعد از غرق کردنش فهمیده مال خودش
3-ثانیا یه علتی باید برای حضور این باید باشه که خودشان همیشه ایجاد می کنند
4- ما با این حرفها کاری نداریم هر کی سرو گوشش در خلیج فارس بجنبه با موشک می زنیم گفته باشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
از ترامپ پرسیدند شاهدت کیه ؟ گفت نتانیاهو.حتی بن سلمان هم بود
Iran (Islamic Republic of)
مسل
۱۵:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر شیطان بزرگ آمرررررررررریکا
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۵۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
خطاب به روزنامه رای الیوم: خطا نکنید و اصلاً شک و تردید نداشته باشید که وقایع اخیر با همکاری CIA و موساد اسرائیل طرح ریزی شده و برنامه ریزی شده بود تا آب را گل آلود کنند تا در منطقه ماهیگیری کنند ولی از آنجا که خداوند در قرآن کریم با نص صریح فرموده است که: مکر مکرکنندگان را به خودشان باز میگرداند و مثلث عبری - عربی - غربی دچار خطا در محاسبات استراتژیک خود شدند
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۴:۲۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
بدترین اتفاق بین عربها و آمریکا اسرائیل در حال انجام است..خروش مردم عربستان بر علیه پادشاه نزدیک است.
چه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
ترامپ تا جایی که جا داره عربستان و امارات رو میدوشه بعدم مثل گاوی که دیگه شیر نمیده سرشونو میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
ترامپ هم بدجوری رفته تو نخ کشورهای پولدار عربی

هر شب فکر می کنه چی بگیره از اینا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
لعنت بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار