مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل:

عنبران شهر جهانی گلیم می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: قصد داریم تا سال ۱۴۰۰ شهر عنبران را به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی کنیم

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی،مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در جلسه بررسی برنامه‌های شاخص شهرستان تا افق ۱۴۰۰ در حوزه صنایع دستی گفت: قصد داریم تا سال ۱۴۰۰ شهر عنبران را به عنوان شهر جهانی گلیم معرفی کنیم و پرونده این طرح در حال تهیه است.

وی گفت: همچنین قصد داریم تا افق ۱۴۰۰ با ایجاد یک بانک اطلاعاتی، اطلس هنرمندان صنایع دستی استان اردبیل را نیز تهیه و تدوین کنیم تا با برنامه ریزی دقیق توان ایجاد اشتغال در این حوزه را افزایش دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: راه اندازی ساختمان دائمی نمایشگاه صنایع دستی و کارگاه آموزشی–تولیدی سپهرم نیز از جمله پروژه‌هایی بود که پیگیری آن از سال گذشته انجام شد و تا چند ماه دیگر آغاز به کار خواهد کرد.

فلاحی با اشاره به اینکه بهره برداری و تجهیز مغازه‌های شیخ حیدر شهرستان مشگین شهر تا چند ماه آینده انجام خواهد گرفت، تصریح کرد: پژوهش نقوش بافته‌های عشایری در شهرستان‌های پارس آباد، گرمی و بیله سوار و برگزاری جشنواره ملی بافته‌های داری به مرکزیت بیله سوار نیز از جمله برنامه‌های ما در برش شهرستان افق ۱۴۰۰ در معاونت گردشگری خواهد بود.

وی اضافه کرد: راه اندازی بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان سرعین، مرکز آموزش و نمایشگاه دائمی صنایع دستی در نیر، راه اندازی ساختمان نمایشگاه صنایع دستی شهرستان کوثر و بهره برداری از کارگاه آموزشی و ترویجی خلخال نیز از جمله برنامه‌های ما در این چشم انداز خواهد بود.

انتهای پیام/ح

راه اندازی بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان سرعین

برچسب ها: گلیم ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.