برگزاری دوره های آشنایی با بیماری های بین انسان و دام

دوره آموزشی _ترویجی آشنایی با بیماری های مشترک بین انسان و دام در دبیرستان متوسطه اول شهید مدنی روستای دهک شهرستان نهبندان برگزار شد.

 راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت:  هدف از برگزاری این دوره آموزشی ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان مدارس در مورد بیماری‌های مشترک است.

وی افزود:آموزش در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به عموم مردم از وظایف دامپزشکی است که با برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی ویژه اقشار مختلف می‌تواند تحقق یابد.

 راه انجام ادامه داد: انتقال بیماری‌های مشترک از دام به انسان از طریق تماس مستقیم با دام و یا تماس غیر مستقیم یعنی مصرف فرآورده های خام دامی صورت می گیرد .

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان بیان کرد: مدرس این دوره آموزشی مباحثی پیرامون بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله تب مالت و استفاده از لبنیات پاستوریزه برای پیشگیری از این بیماری و همچنین بیماری هاری و نحوه رفتار با حیوانات، نحوه برخورد و پیگیری موارد گازگرفتگی و آموزش راه های پیشگیری از بیماری همچون واکسیناسیون حیوانات خانگی و مبارزه با انگل های داخلی و خارجی بدن دام پرداخت .

راه انجام با اشاره به اینکه آموزش و ترویج در راستای ارتقاء سطح آگاهی های عمومی یکی از اصول مبارزه و پیشگیری از بیماری ها خصوصاً بیماری های مشترک و قابل انتقال بین انسان دام است، افزود: آگاه سازی خانواده‌ها از طریق افزایش آگاهی دانش آموزان، مربیان، و سایر اقشار تاثیرگذار در کاهش آمار مبتلایان و تلفات این بیماری ها تاثیرات مهمی خواهد داشت.

انتهای پیام / ط آ

آموزش و ترویج در راستای ارتقاء سطح آگاهی های عمومی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.