تولید بیش از ۴ هزار تن گوشت قرمز در اردبیل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: بیش از ۴ هزار تن گوشت قرمز در شهرستان اردبیل تولید شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی حسین احدی عالی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل گفت: بیش از ۴ هزار و ۴۸۴ تن گوشت قرمز در شهرستان اردبیل تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه شهرستان اردبیل با دارا بودن ۵۷۴ هزار و ۲۹۶ واحد دامی شامل گاو اصیل، گاو دورگ، گاو بومی، گاو میش، گوسفند و بز یکی از قطب‌های مهم دامداری در استان بوده و نقش مهمی در تامین نیاز‌های استان دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل افزود: این شهرستان دارای ۱۷ واحد پرواربندی بره صنعتی فعال ونیمه فعال با ظرفیت ۵ هزار و ۸۸۰ راس و با اشتغال‌زایی ۳۰ نفر، ۲۹ واحد پرواربندی گوساله صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت ۴ هزار و ۷۴۵ راس و با اشتغال‌زایی ۹۵ نفر و ۱۳ واحد پرورش گاو شیری صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت ۸۷۸ راس و با اشتغال‌زایی ۵۲ نفر و تعداد ۱۷۸ واحد دامداری کوچک روستایی فعال با پروانه بهره‌برداری به ظرفیت ۷ هزارو ۵۶۷ راس دام سنگین و سبک است که مجموعا در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۸۴ تن گوشت قرمز در واحد‌های دامداری این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

احدی عالی تصریح کرد: این میزان تولید پانزده و یک دهم درصد تولید گوشت قرمز استان اردبیل را شامل می‌شود.

وی در ادامه گفت: تامین امنیت غذایی یکی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است و جهاد کشاورزی با تمام توان در جهت تامین سلامتی و امنیت مواد غذایی که از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم می‌باشد تلاش می‌کند.

انتهای پیام/ع

تامین امنیت غذایی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.