مرمت ۲۵ بنای تاریخی خراسان جنوبی

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی از مرمت ۲۵ اثر تاریخی استان در سال گذشته خبر داد.

شریعتی منش، معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، از مرمت ۲۵ اثر تاریخی در این استان در سال گذشته خبر داد.


وی افزود: در سال گذشته، ۲۵ بنای تاریخی استان خراسان جنوبی مورد مرمت قرار گرفته است و برای مرمت این آثار تاریخی ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی گفت: این پروژه‌ها در زمینه مرمت و احیای بنا‌های تاریخی، مشارکت در مرمت بنا‌های تاریخی بخش خصوصی، بوده است.


وی در ادامه گفت: مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل مرمت، سامان‌دهی مجموعه باغ جهانی اکبریه، قنات جهانی بلده فردوس، بافت‌های تاریخی بیرجند، بشرویه، خوسف و شهر تون فردوس همچنین آسباد‌های تاریخی استان بوده است.


شریعتی منش افزود:در سال گذشته ۲۰ اثر نامنقول، ۳ اثر منقول تاریخی، ۷ اثر ناملموس، ۵ اثر طبیعی در فهرست ملی به ثبت رسیده و ۱۳ اثر تاریخی نیز تعیین حریم حفاظتی شده و ۴ کاوش باستانشناسی نیز انجام شده است.


استان خراسان جنوبی دارای ۱۷۰۰ اثر شناسایی شده است که از این تعداد ۸۷۳ اثر در فهرست آثار ملی و سه اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
همچنین این استان دارای یک روستای جهانی صنایع دستی در رشته توبافی یا حوله بافی است.
انتهای پیام/ب


شناسایی هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار