بارش باران و طغیان رودخانه‌های محلی در نیکشهر / مردم از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

فرماندار نیکشهر گفت:بارندگی‌های شدید در نیکشهر باعث طغیان رودخانه‌های محلی گنگ و سرحه شد.

بارش باران و طغیان رودخانه های محلی در نیکشهر / مردم از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، صاحب گل صالحی فرماندار نیکشهر بااعلام این خبر گفت: بارش های امروز تا کنون خسارتی نداشته اما همراه با رعد و برق شدید بوده است.

وی افزود: بیشترین میزان بارش ها در نیکشهر از روستاههای هیچان و چاهان با ۲۹ میلمتر باران گزارش شده است.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، با اشاره بر صدور اخطاریه جوی اظهار داشت: در ساعات بعدازظهر و شب امروز و فردا رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال بارش تگرگ، صاعقه و سیلابی شدن ناگهانی و موقتی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در جنوب استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: بر اساس الگو‌های پیش یابی این شرایط در مناطق جنوبی استان به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر، قصرقند، سرباز، سراوان، مهرستان و سیب و سوران، ارتفاعات جنوب خاش، ایرانشهر و دلگان رخ خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شرایط پیش رو به هم استانی‌های عزیز توصیه می‌شود از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

حیدری تصریح کرد: با توجه به احتمال وزش تندباد‌های موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب و احتمال سقوط اشیا؛ از نزدیک شدن به ساختمان‌های در حال ساخت خوداری شود.

همچنین تدابیر لازم برای تثبیت سازه‌های فلزی در حال احداث نیز اندیشیده شود.

وی ادامه داد: در هنگام وقوع صاعقه نیز از حضور در فضای باز و ارتفاعات اجتناب شود.

انتهای پیام/ع

رگبارباران  و سیلاب در سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار