رئیس کل دادگستری گلستان:

با شکارچیان غیرقانونی بازها برخورد می شود

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: شکار و خرید و فروش غیرقانونی بازها ، در دستور کار بعدی شورای حفظ حقوق بیت المال استان قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه با مسئولان محیط زیست استان با تاکید بر استفاده از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال برای صیانت از منابع ملی و انفال گفت:وظیفه گزارش تخلفات زیست محیطی و دست اندازی به اراضی ملی و انفال وظیفه دستگاه‌های متولی است.

وی ادامه داد:، اما در استان منتظر شکایت دستگاه‌ها در این باره نمی‌مانیم و دادستان‌ها هرجا که احساس نیاز کردند به عنوان مدعی العموم ورود می‌کنند.

هادی هاشمیان افزود: گزارش‌های مردمی، تشکل‌های زیست محیطی و دستگاه‌های اجرایی را در کوتاه‌ترین زمان بررسی و با متخلفان برخورد می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با توجه به توضیحات محیط زیست مبنی بر شکار و خرید و فروش غیرقانونی باز‌ها، این موضوع در دستور کار بعدی شورای حفظ حقوق بیت المال استان قرار می‌گیرد.

محمد رضا کنعانی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان هم در این جلسه گفت: سال گذشته هر عدد باز بین سه تا ۶ میلیارد تومان در کشور‌های حاشیه خلیج فارس خرید و فروش شد و همین قیمت گزاف، شکارچیان را برای شکار این پرنده در استان وسوسه می‌کند.

وی افزود: به دلیل وسعت منطقه‌ای که در گلستان شکار این پرندگان صورت می‌گیرد برخورد با شکارچیان و جلوگیری از قاچاق این پرندگان به تنهایی از عهده محیط زیست خارج است و به همکاری همه دستگاه‌ها در استان به ویژه دستگاه‌های عضو شورای حفظ حقوق بیت المال استان نیازاست.

کنعانی گفت: استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها برای پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی تابستان امسال را نیز از دیگر مواردی است که با استفاده از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال باید برای آن چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/م
 

با شکار و خرید و فروش غیرقانونی بازها برخورد می شود

برچسب ها: دادگستری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.