استان یزد رتبه نخست کشور در جذب گردشگران را داراست/ ایجاد کسب و کار‌های نوین زمینه رشد گردشگران خارجی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد گفت: استان یزد بیشترین میزان گردشگران خارجی را به خود اختصاص داده است.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  با اشاره به رشد قابل توجه حضور گردشگران خارجی در استان گفت: استان یزد بیشترین میزان گردشگران خارجی را به خود اختصاص داده است که بیشترین میزان گردشگران از کشور‌های اروپائی هستند.

فاطمی افزود: اولین شهر جهانی ایران و شهر پایدار انرژی از جمله‌های برند‌های است که استان یزد را به محل بازدید گردشگران مبدل کرده است و نیاز به پیشرفت و توسعه فناوری و صنایع دیجیتال در حوزه گردشگری بیش از پیش مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه صنایع دیجیتال نیاز به حمایت دارند عنوان کرد: تولید محتوا و بارگزاری بر روی اینترنت، تحقیق توسعه و ترجمه زبان‌های تخصصی، حمایت از شرکت‌های الکترونیک شرکت گردشگری از جمله اقدامات میراث فرهنگی در زمینه حمایت از صنایع دیجیتال و استارتاپ‌ها دانست.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کمبود زیرساخت‌ها در بافت تاریخی، نداشتن ارتباطات مالی با خارج از کشور، فرایند طولانی اخذ تسهیلات برای راه اندازی کسب و کار‌های نوپا و عدم نظارت کافی بر اجرای پروژه‌ها را از جمله مشکلات ایجاد کسب و کار‌های جدید در حوزه گردشگری دانست.

انتهای پیام/ص

ایجاد کسب و کار‌های نوین زمینه رشد گردشگران خارجی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.