مهمترین راهکار مبارزه با قاچاق تسهیل و توسعه در صادرات است

استاندار کردستان در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: مهمترین راهکار مبارزه با قاچاق تسهیل و توسعه صادرات است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اولین جلسه کارگروه فرهنگی و تبلیغات کمیسیون  مبارزه با قاچاق کالا وارز کردستان با هدف تعیین تکلیف و ساماندهی انبار‌های دولت در قالب سامانه جامع انبار‌ها در استانداری کردستان تشکیل شد.

استاندار کردستان در این جلسه با اشاره به اینکه مهمترین راهکار مبارزه با قاچاق تسهیل و توسعه صادرات است افزود :برای جلوگیری از هر گونه قاچاق کالا و ارز در استان باید دستگاه های مربوطه هماهنگ و  با قاطعیت تمام در این مسیر گام بردارند.

بهمن مرادنیا افزود: متاسفانه ناهماهنگی‌هایی در مرز سیرانبند بانه و باشماق مریوان وجود دارد که با ساماندهی انبار‌های موجود وشفافیت در وروود و خروج کالا‌ها بسیاری از مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

وی در مورد وضعیت اقتصاد در استان گفت :کردستان  یکی از استا‌های کم تورم از نظر اقتصادی است واینکه گفته شده کردستان بالاترین تورم را کشور را دارد به هیچ وجه صحیح نمی باشد.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا وارز کردستان نیز در این نشست  هدف از ساماندهی انبار‌های دولت را جلوگیری از قاچاق واحتکار وهرچه شفاف‌تر شدن وروود وخروج کالا در این انبار‌ها عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هم از مبارزه قاطع با قاچاق درمرز‌های استان خبر داد وعنوان کرد : میزان ریالی کشفیات سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان بوده است که نسبت به سال ۹۶ هشت درصد افزایش داشته است

سرادر آزادی افزود:انواع تجهیزات ماهواره، سلاح جنگی وشکاری، فراورده‌های نفتی، پارچه ولوازم آرایشی از جمله کشفیات کالا‌های قاچاق در استان بوده است.

انتهای پیام/ع

میزان ریالی کشفیات سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان بوده است

برچسب ها: قاچاق ، استاندار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.