رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد؛

ترامپ کاری می‌کند که اجتناب از استیضاح او بسیار مشکل شود

«جرالد ندلر» اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور اقداماتی انجام می‌دهد که اجتناب از استیضاح او را به نحو فزاینده‌ای مشکل می‌سازد.

جرالد ندلر: ترامپ کاری می‌کند که اجتناب از استیضاح او بسیار مشکل استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، «جرالد ندلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته اعلام کرد در حالیکه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور احتمالا از گزینه‌های در دست بررسی نیست، اما ترامپ کاری می‌کند که اجتناب از استیضاح به طور فزاینده‌ای سخت‌تر می‌شود.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با سی ان بی سی در پاسخ به این سوال که آیا او با نظر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور که معتقد است ترامپ با اقداماتش در حال استیضاح خود است، گفت ترامپ به طور فزاینده‌ای کنار گذاشتن موضوع استیضاحش را سخت‌تر می‌کند.

ندلر همچنین درباره این ادعای ترامپ که اقتصاد قوی مانع بحران‌های قانونی در آمریکا می‌شود، گفت اینکه رئیس جمهور به لحاظ اقتصادی خوب عمل می‌کند یا خیر یک بحث است، اما اگر او تمام هنجار‌ها را از بین ببرد و تمامی اقدامات از بین برود، تمامی قوانین را از بین ببرد و تمامی قدرت‌ها رئیس جمهور را غبضه کند، بطوریکه اعضای کنگره نتوانند کاری بکنند، بحرانی بسیار متفاوت پیش می‌آید.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری این کشور گفت در گزارش مولر شواهد محکمی دال بر چندین مورد از کارشکنی ترامپ بر سر اجرای عدالت ارائه شد. البته ترامپ در زمان تصدی ریاست جمهوری مرتکب جرم شده است. ندلر همچنین از ویلیام بار، دادستان کل آمریکا برای نحوه ارائه گزارش نهایی بازرس ویژه انتقاد کرد و گفت ویلیام بار کاری را که باید برای حفاظت شخصی از رئیس جمهور انجام دهد، کرد.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا پس از انتشار گزارش رابرت مولر بدنبال آغاز روند استیضاح دونالد ترامپ هستند، اما نمی‌خواهند در این زمینه شتاب‌زده عمل کنند. مولر ماه گذشته نتایج تحقیقات خود را در یک گزارش تقریبا ۴۰۰ صفحه‌ای جمع بندی کرد و آن را به دادستان کل آمریکا تحویل داد. در گزارش بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا، که در ۱۸ آوریل منتشر شد به چندین مورد از تلاش ترامپ و کمپین انتخاباتی او برای کارشکنی قضایی اشاره شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار