کاهش روابط دیپلماتیک فیلیپین و کانادا در پی تشدید جنگ زباله میان دو کشور

به دنبال بی‌توجهی کانادا به ضرب الاجل فیلیپین مبنی بر پس گرفتن ۶۹ کاتینر زباله، مانیل دیپلمات‌های ارشد خود را از اتاوا خارج می‌کند.

کاهش روابط دیپلماتیک فیلیپین و کانادا در پی تشدید جنگ زباله میان دو کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، فیلیپین دیپلمات‌های ارشد خود را از کانادا خارج می‌کند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که اتاوا به ضرب‌الاجل مانیل مبنی بر پس گرفتن ۶۹ کاتینر زباله، توجهی نکرد.

پیشتر رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین تهدید کرده بود در صورتیکه کانادا طی یک هفته آینده ده‌ها تُن زباله متعلق به این کشور را که طی سال‌های گذشته از کانادا به فیلیپین فرستاده شده، پس نگیرد آن‌ها را در سواحل کانادا رها و به این کشور اعلان جنگ خواهد کرد.

او همچنین تهدید کرد احتمال خالی کردن زباله‌ها مقابل سفارت کانادا در مانیل نیز وجود دارد.

«تئودور لاکسین» وزیر امور خارجه فیلیپین، امروز (پنجشنبه) با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود ضمن اشاره به پایان ضرب الاجل در ۱۵ مه نوشت: ما باید حضور دیپلماتیک خود در کانادا را کاهش دهیم تا زباله‌هایشان به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وزارت خارجه کانادا تاکنون واکنشی به پیام وزیر خارجه فیلیپین نشان نداده است.

پیشتر کانادا اعلام کرد پسماند‌های منتقل شده به مانیل بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تحت یک معامله تجاری و بدون تایید دولت کانادا بوده است. فیلیپین پس از تصویب حکمی در سال ۲۰۱۶ و اعتراض دیپلماتیک به کانادا، این کشور را ملزم به دریافت زباله‌های خود کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار