سال رونق تولید سال تقویت صنعت چای

استاندار گیلان گفت: امسال بهترین فرصت برای تقویت رونق صنعت تولید چای داخلی است.

سال رونق تولید سال تقویت صنعت چایبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری استاندار گیلان در نشست با دست اندرکاران صنعت چای گیلان با تاکید بر اینکه رونق چای در سال جاری بهترین زمان برای گام برداشتن در تقویت تولید چای داخلی در مدت ۵ساله است گفت: در این مسیر وظایف دولت، سندیکای چای و اتحادیه چایکاران باید به وضوح مشخص باشد.
وی با اشاره به اینکه حذف اختصاص ارز دولتی در محصول چای و حمایت‌های دولت منجر به رونق بازار چای شد، افزود: زمانی می توانیم این رونق را حفظ کنیم که با بهزراعی شاهد تولید برگ سبز با کیفیت تر باشیم.
سالاری با بیان اینکه چای با کیفیت داخلی قدرت رقابت با صنعت چای دنیا و نیز افزایش میزان صادرات را دارد، افزود: تولید چای با کیفیت اقبال عمومی مردم از چای داخلی را به دنبال دارد.
استاندار گیلان با بیان اینکه رقابت میان کارخانه داران باید تقویت شود گفت: فعالیت کارخانه‌‌های تولید چای در گروی رغبت چایکاران در باغ چای است.
مصطفی سالاری با اشاره به اینکه برای پایدار ماندن صنعت چای نیازمند همکاری، وفاق و همدلی درون استانی هستیم افزود: باید با ایجاد ساز و کار مناسب همچون نوع نرخ گذاری، ایجاد منابع برای آبیاری نوین و پشتیبانی از سیاست کیفی سازی، چایکاران را به چیدن برگ سبز با کیفیت ترغیب کنیم.
وی اضافه کرد: تلاش می کنیم در جهت حفظ صنعت چای انتظارات دست اندرکاران تولید این محصول را محقق کنیم.

انتهای پیام/آ

تقویت صنعت چای

برچسب ها: چای ، چایکاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.