ادامه ناپایداری‌های جوی در استان اصفهان

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه ناپایداری‌ها از امروز تا اواسط هفته آینده بر روی استان است.

ابراهیم هنرمند کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به وضعیت هوا، اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه ناپایداری‌ها از امروز تا اواسط هفته آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت در بیشتر مناطق استان وضعیت جوی به صورت آسمان تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، گاهی طوفان‌های لحظه‌ای و در ساعات عصر و شب هم رگبار بهاری در برخی مناطق همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه احتمال سیلاب‌های محلی و موقت در برخی مناطق استان، دور از انتظار نیست، گفت: این مناطق شامل نواحی شمالی، غربی و جنوبی است.

وی ادامه داد: دمای هوا بین 2 تا 3 درجه روند کاهشی دارد و بر این اساس بیشینه دمای اصفهان 29 و کمینه آن 15 درجه سانتیگراد خواهد بود، گرم‌ترین نقطه استان چوپانان با 34 درجه و خنک‌ترین نقطه فریدون‌شهر با 9 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

هنرمند تصریح کرد: میزان بارش‌های شب گذشته اصفهان 0.1 میلیمتر، اردستان 1.2 میلیمتر، برزوک کاشان 2 میلیمتر، سمیرم 0.2 میلیمتر و فریدون‌شهر 0.7 گزارش شده که میزان آنها زیاد قابل توجه نیست ولی ممکن است در مناطقی مثل دامنه کوه بین 10 تا 15 میلیمتر باران باریده باشد که در زمره ایستگاه‌های رسمی هواشناسی نبوده و همچنین محدوده‌شان نیز خیلی وسیع نیست.

وی با اشاره به پیش‌ بینی بارش‌های سیل‌سا در استان اصفهان، اظهار داشت: پدیده بارش‌های رگباری در مناطق مستعد مانند دامنه‌ها با وسعت بسیار کم و در آب‌راهه‌ها پیش‌بینی می‌شود و مساله‌ای است که معمولا در مناطق شمالی و شمال شرقی استان اتفاق می‌افتد، ولی از آنجایی که در این چند سال اخیر میزان بارش‌ها کم بوده، کمتر دیده شده است.

هنرمند افزود: این سیلاب‌ها به علت وسعت کمشان، حاد نیستند و مناطق زیادی از استان را در بر نمی‌گیرند.
 
انتهای پیام/م
 

وضعیت جوی هوای استان اصفهان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.