مایکروسافت بازی موبایلی بر پایه واقعیت افزوده خواهد ساخت

شرکت مایکروسافت برنامه دارد تا نسخه جدیدی از بازی ماینکرفت را بر پایه واقعیت افزوده تولید و به صورت رایگان عرضه کند.

مایکروسافت بازی موبایلی بر پایه واقعیت افزوده خواهد ساختبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هرچند درسال‌های اخیر چند عنوان محدود از بازی‌های موبایلی برپایه واقعیت افزوده تولید شده و محبوبیت زیادی پیدا کردند، اما این نوع بازی‌ها آن‌گونه که انتظار می‌رفت به صورت فراگیر و جامع رواج پیدا نکرده‌اند. در حال حاضر موفق‌ترین بازی برپایه واقعیت افزوده، عنوان Pokemon GO با بیش از ۵۰ میلیون دانلود است، اما از زمان ساخت این بازی، عناوین زیادی با ویژگی واقعیت افزوده تولید نشدند و به نوعی شرکت‌های مختلف جرات تولید بازی در سطح Pokemon GO را نداشتند. به همین دلیل این دست بازی‌ها تنها به هدست‌های واقعیت مجازی محدود بوده و نسخه موبایلی آن‌ها به شکل مطلوبی پیشرفت نداشت.

اما مایکروسافت قصد دارد تا عنوان بزرگ بعدی بازی برپایه واقعیت افزوده را رونمایی کند، در هرصورت موفقیت Pokemon GO به صورتی بود که شرکت بزرگی مانند مایکروسافت به تکرار این ایده در قالبی تازه، تمایل پیدا کند. این شرکت در کنفرانس اخیر خود با پخش پیش نمایشی اعلام کرد که قصد دارد تا بازی محبوب ماینکرفت را برپایه واقعیت افزوده برای تلفن‌های هوشمند عرضه کند.

مایکروسافت بازی موبایلی بر پایه واقعیت افزوده خواهد ساخت

البته اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست، اما طبق ویدئو پیش نمایش، این بازی در ۱۷ می‌عرضه می‌شود و برخلاف نسخه اصلی که باید خریداری شود، به صورت رایگان دردسترس عموم قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت بازی موبایلی بر پایه واقعیت افزوده خواهد ساخت

یکی از مهم‌ترین سوالاتی بعد از پخش پیش نمایش به‌وجود آمده نوع سبک بازی و روند آن خواهد بود، نسخه اصلی بازی ماینکرفت به صورت جهان باز و استراتژیک طراحی شده و کاربران باید با استفاده از عناصر داخل بازی، دنیای خود را بسازند. محیط این بازی به صورت پیکسلی یا مکعبی ساخته شده و تمامی ویژگی‌های آن به همین شکل در اختیار کاربران قرار داده شده است. به طور معمول بازی‌های برپایه واقعیت افزوده، با ترکیب واقعیت و دنیای خیالی بازی شکل می‌گیرد، در پیش نمایش نشان داده از این بازی نیز، عناصر مختلف بازی در کنار خیابان و محیط واقعی شهر دیده می‌شوند، اما هنوز نحوه و روند انجام بازی، کسب امتیاز، افزایش سطح و دیگر موارد مشخص نیست. همچنین اعلام نشده که این عنوان در ابتدا برای کدام سیستم عامل (اندروید یا iOS) عرضه خواهد شد.

مایکروسافت بازی موبایلی بر پایه واقعیت افزوده خواهد ساخت

لازم به ذکر است که نسخه اصلی بازی ماینکرفت برای تمامی سیستم عامل اندروید، iOS، اندروید، کنسول پلی‌استیشن، ایکس‌باکس و نینتندو و سیستم عامل‌های مختلف رایانه‌ای مانند مک و ویندوز تولید شده است. این بازی به عنوان یکی از محبوب‌ترین عناوین برای رایانه‌های شخصی به شمار می‌رود و میلیون‌ها کاربر دارد.


بیشتر بخوانید: تست قابلیت اضافه کردن متن آهنگ در استوری اینستاگرام


انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، مایکروسافت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار