آفت ملخ صحرایی در مناطق آلوده گچساران تحت کنترل است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از کنترل آفت ملخ صحرایی در مناطق آلوده شهرستان گچساران خبر داد.

آفت ملخ صحرایی در مناطق آلوده گچساران تحت کنترل استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، الیاس تاج الدینی با بیان اینکه در پی پایش منطقه توسط کارشناسان جهادکشاورزی این شهرستان پوره‌های ملخ در پنج منطقه این شهرستان شناسایی شد، اظهار کرد: پوره‌های ملخ در مناطق بی بی حکیمه ۱ و ۲، باباکلان، دشت آهوباز منطقه خشاب در مرز استان بوشهر شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون آفت ملخ صحرایی در مناطق آلوده گچساران تحت کنترل است و هیچ نگرانی برای بهره‌برداران این منطقه وجود ندارد، گفت: در حال حاضر عملیات سمپاشی در مناطق آلوده به آفت ملخ در کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسیده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: از زمان شناسایی پوره ملخ در مراتع گچساران بیش از ۲ هزار و ۵۰ هکتار عملیات سمپاشی در مراتع نقاط آلوده بی بی حکیمه و خشاب در شهرستان گچساران صورت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به همجواری شهرستان گچساران با بنادر جنوبی از جمله دیلم و گناوه ابراز کرد: خوشبختانه آفت ملخ در این شهرستان کنترل شده و در حال حاضر عملیات پایش در مرز استان‌های فارس، بوشهر و خوزستان در دست اقدام است.

وی ادامه داد: کار سمپاشی مراتع و اراضی گچساران با هماهنگی فرمانداری، جهادکشاورزی، نیرو‌های بسیج سپاه، شرکت نفت و دیگر ارگان‌ها برای مبارزه با این آفت صورت می‌گیرد.

تاج الدینی گفت: کار پایش و سم پاشی در مناطق مختلف شهرستان با حضور ۲۰ نفر و با استفاده از ۶ دستگاه ماشین آلات کشاورزی شامل تراکتور و تریلر در گچساران انجام می‌گیرد.

۸ استان در معرض تهدید ملخ‌ها قرار دارند

به گفته کارشناسان ملخ‌های مهاجر صحرایی از بهمن ماه سال گذشته از کشور‌های حاشیه خلیج فارس و شبه جزیره عربستان وارد کشور شده و تاکنون ۸ استان از جمله استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد و حتی اردبیل و گلستان در معرض تهدید قرار گرفتند.

این ملخ‌ها همه گیاهان سر راه خود را می‌خورند و اگر کنترل نشوند روزانه ۲۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر قدرت پروازی و در صورت مبارزه نکردن تا ۲۰۰۰ کیلومتر قدرت جابه جایی دارند.

ملخ‌ها روزانه تا دو برابر وزن خود تغذیه می‌کنند و می‌توانند خسارت سنگینی را به مزارع و باغات کشور وارد کنند، عنوان کرد: این ملخ‌ها می‌توانند خسارت سنگینی به باغات و زمین‌های زراعی و محصولات کشاورزی وارد کنند و حتی می‌توانند از تنه درختان نیز تغذیه کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.