رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت مطرح کرد؛

حضور یک پزشک به ازای هر ۳۰۰ حاجی/ تائید استطاعت جسمی ۹۵ درصد از زائران

حلی ساز با بیان اینکه به ازای هر ۳۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده است، گفت:استطاعت جسمی ۹۵ درصد زائران مورد تایید قرار گرفته است.

۷۰ درصد پزشکان اعزامی با تجربه هستندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد تقی حلی ساز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در نشست خبری که ظهر امروز (شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه) در ساختمان صلح برگزار شد، اظهار کرد: از چند ماه قبل برنامه‌های خود را برای برگزاری حج موفق آغاز کرده‌ایم و چون این سفر، سفر خدمت است، سعی کردیم پزشکانی را انتخاب کنیم که قبلا عمل حج را انجام داده‌اند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت بیان کرد: نزدیک به ۷۰ درصد پزشکان، افراد با تجربه ای هستند که قبلا اعمال حج خود را انجام دادند و ۳۰ درصد پزشکانی هستند که برای بار اول به سفر حج مشرف می‌شوند.

حلی ساز با بیان اینکه به ازای هر ۳۰۰ زائر یک پزشک انتخاب شده است، گفت: سلامت زائران بر عهده مرکز پزشکی حج و زیارت است و زائران در صورت بروز مشکل می‌توانند به پزشکان کاروان خود مراجعه کنند.

وی در خصوص تهیه دارو گفت: ۸۵ درصد دارو‌های ارسالی پیش از عید خریداری شده و آماده ارسال است.

حلی ساز با اشاره به اینکه  استطاعت جسمی ۹۵ درصد زائران مورد تایید قرار گرفته است، عنوان کرد: همچون سال‌های قبل یک مرکز درمانی در مکه، و یکی هم در مدینه داریم؛ همچنین ۳ تا پلی کلینیک در مدینه و ۴ تا هم در مکه وجود خواهد داشت.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: ۱۳۱ مطب در زمان برگزاری حج نیز به زائران خدمات درمانی ارائه خواهند داد.

وی مطرح کرد: دارو‌ها و تجهیزات بر اساس تجربیات سال‌های قبل انتخاب شده و از امکانات عربستان سعودی نیز استفاده خواهیم کرد.

حلی ساز به تاکید بر آنکه رعایت بهداشت فردی نقش بسیار مهمی برای سلامت زائران دارد، گفت: باتوجه به اینکه هوا نیز گرم است زائران اگر نکاتی را رعایت نکند ممکن است دچار بیماری‌های واگیر دار و گرمازدگی شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت تصریح کرد: افرادی که وابسته به مواد مخدر باشند، زمانی که در حج حضور پیدا کنند قطعا با مشکل مواجه خواهند شد و کشور عربستان قوانین بسیار سخت تری از کشور خودمان خواهد داشت.

حلی ساز ادامه داد: همچنین وقتی یک فرد مشکلات جدی در زمینه‌های روانی داشته باشد نه تنها حج خود بلکه حج سایر افراد را نیز دچار مشکل می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار