نقش مهم دولت در معرفی جاذبه های گردشگری

رئیس نمایندگی وزارت‌ امور خارجه در استان اصفهان گفت: در کلیت تبلیغات معرفی جاذبه‌های گردشگری، مسئولان دولتی باید تسهیل‌گر باشند و به توسعه این حوزه کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  علیرضا سالاریان، رئیس نمایندگی وزارت‌ امور خارجه در استان اصفهان با اشاره به تاثیر تشکیل وزارت گردشگری اظهار داشت: فعالان گردشگری بر این باور هستند که با ایجاد وزارت گردشگری همه توجه و نظارت فقط به گردشگری معطوف می‌شود اما با این وجود، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اگر به وزارت گردشگری تبدیل شود در شرح وظایف و مسئولیت‌ها تفاوت چندانی نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر بخش خصوصی و آژانس‌ها همکاری مشترک داشته باشند نتیجه بهتری در رونق صنعت گردشگری اتفاق می‌افتد گفت: البته با وجودی که در همه دنیا وزارت گردشگری وجود دارد، اما وزارت یا سازمان بودن گردشگری فرق چندانی نمی‌کند و آنچه که در این صنعت موثر است، تقویت ظرفیت‌های آژانس‌های مسافرتی و حضور فعال آنها نسبت به جذب گردشگر است، جذب گردشگر وظیفه دولت نیست و دولت باید زیرساخت آن را مانند مسائل بانکی فراهم کند.


رئیس نمایندگی وزارت‌ امور خارجه در استان اصفهان افزود: دلیل برخی از کمبود‌ها در هتل و موارد مربوطه، فقدان بخش خصوصی قوی است که اگر بخش خصوصی و آژانس‌ها همکاری مشترک داشته باشند، نتیجه بهتری در رونق صنعت گردشگری اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: در کلیت تبلیغات معرفی جاذبه‌های گردشگری، مسئولان دولتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید کمک کنند و حتی برای معرفی تورهای بازاریابی، دولت می‌تواند کمک‌کننده و تسهیل‌گر باشد.

طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه، مرداد سال 97 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و پس از آنکه شورای نگهبان دو ایراد به این طرح وارد دانست، نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طرح را برای تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

انتهای پیام/ی
 


همکاری بخش خصوصی و آژانس‌ها در راستای رونق صنعت گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.