صادقی در نشست خبری:

فراکسیون شفافیت اقتصادی نحوه تخصیص ارز را بررسی می‌کند

رئیس فراکسیون شفافیت اقتصادی و انضباط مالی از برگزاری نشست خبری این فراکسیون با حضور دستگاه‌های دولتی خبر داد.

فراکسیون شفافیت اقتصادی فردا با حضور نهاد‌های اجرایی و ناظر، نحوه تخصیص ارز را بررسی می‌کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود صادقی رئیس فراکسیون شفافیت اقتصادی و انضباط مالی در نشست خبری خود در حاشیه صحن علنی امروز( یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه) پارلمان از برگزاری نشست این فراکسیون برای بررسی نحوه تخصیص ارز با دستگاه‌های متولی در روز دوشنبه (فردا) ساعت ۱۶ تا ۱۹ خبر داد.

وی تصریح کرد: بحث فرآیند تخصیص ارز، ثبت سفارش و بازگشت و واردات کالا به کشور ابهام‌هایی دارد که قرار است این فراکسیون با استفاده از جایگاه نظارتی خود به صورت جدی به موضوع نحوه تخصیص ارز ورود کند.

صادقی تأکید کرد: فراکسیون شفافیت اقتصادی و انضباط مالی تصمیم دارد با توجه به نحوه ایفای مسئولیت متولیان و نهاد‌های اجرایی و ناظر فرآیند شفاف سازی را دنبال کند، بر این اساس از برخی مسئولان دولتی و نهاد‌های اجرایی و ناظر دعوت به عمل آمده است.

رئیس فراکسیون شفافیت اقتصادی و انضباط مالی ادامه داد: قرار است فردا در این نشست رحمانی وزیر صنعت درباره شفاف سازی ثبت سفارشات و واردات محقق شده با ارز ترجیهی، تبعین اعتبارسنجی متقاضی ارز ترجیهی و همچنین رویه‌های پیشگیری از سوءاستفاده‌ها و عدم بازگشت ارز ترجیهی مسائلی را مطرح کند.

وی گفت: همتی رئیس بانک مرکزی هم به این نشست دعوت شده تا درباره حجم و میزان ارز‌های تخصیص یافته، ارز نیمایی در حوزه کالایی و خدماتی و زمان دریافت هر کدام از آن‌ها مسائلی را مطرح کند و در ادامه امیری رئیس مرکز اطلاعات مالی هم بر اساس ارائه آمار تفکیکی ارزی، ریالی در داخل و خارج و نحوه تبعین جلوگیری از پولشویی در زمان تحریم گزارشی را ارائه کند.

صادقی با اشاره به حضور رئیس گمرک جمهوری اسلامی ایران در نشست فردای این فراکسیون هم، اظهار کرد: بحث شفاف سازی در فرآیند ثبت، استعلام و ترخیص کالا و همچنین تحرکات در زمینه فرامرزی از دیگر مسائلی است که بررسی خواهد شد و در ادامه جلسه خرم آبادی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در زمینه مبارزه و تعبین نحوه ارز‌های تخصیص یافته مطالبی را مطرح خواهد کرد.

رئیس فراکسیون شفافیت اقتصادی و انضباط مالی بیان کرد: از وزیر اقتصاد و دارایی هم دعوت به عمل آمده، اما به دلیل مشغله کاری احتمالا دهقان معاون اقتصادی دژپسند به این نشست حاضر شود، همچنین رئیس سازمان امور مالیاتی هم به منظور ارائه گزارشی درباره توانمندی و نحوه اعتبارسنجی متقاضیان و تعیین اهلیت آن‌ها برای دریافت ارز مطالبی را مطرح می‌کند.

وی ادامه داد: از روسای کمیسیون‌ها، لاریجانی رئیس مجلس، مرکز پژوهش‌های مجلس، فراج رئیس سازمان بازرسی، رئیس دیوان محاسبات، معاونت نظارت مجلس، نماینده ناظر در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، معاون اقتصادی وزارت اطلاعات و ... برای حضور در این جلسه به عنوان حاضرین دعوت شده‌اند.

صادقی تأکید کرد: همچنین از شاکری استاد شاخص حوزه ارزی دانشگاه علامه هم دعوت شده تا از نگاه نقادی از سوی جامعه مطالبی را مطرح کند و انتظار داریم در این جلسه ۳ ساعته بحث عملکرد دستگاه‌های ناظر و اجرایی در بحث تخصیص ارز مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار