رقابتی که دوزندگان کرمانشاه را تهدید می کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: اشتغال چهار هزار دوزنده پوشاک کرمانشاه در خطر است.

رقابتی که دوزندگان کرمانشاه را تهدید می کندبه گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محسن دارابی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه  با اشاره به وجود ۱۵۱۱ واحد صنفی فعال در زمینه تولید پوشاک مردانه و زنانه در سطح استان، اظهار کرد: نزدیک به چهار هزار نفر در این واحد‌های صنفی مشغول به کار هستند.

وی گفت:این دوزندگان برای اینکه بتوانند پوشاک مورد نیاز بخش‌های مختلف از جمله مدارس، مراکز نظامی، بیمارستان‌ها  را تامین کنند باید با سایر دوزندگان سراسر کشور در سامانه "ستاد" رقابت کنند این تولیدی‌های پوشاک اگرچه از نظر کیفیت از سطح بالایی برخوردار هستند، اما گاهی از نظر قیمت نمی‌توانند با دوزندگان دیگر استان‌ها رقابت کنند.

وی افزود:  دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، نهاد‌های نظامی و انتظامی، بیمارستان‌ها، دانشگاه علوم پزشکی برای استفاده از ظرفیت دوزندگان داخل استان همکاری کنند و مدیران دستگاه‌ها باید مناقصات محدود برگزار کنند تا بتوان تولیدی‌های بومی استان را بیشتر در این مناقصات شرکت داد.

دارابی حوزه تولید پوشاک را از جمله بخش‌هایی دانست که می‌تواند اشتغال آسان و ارزان داشته باشد و اضافه کرد: در برخی از واحد‌های تولیدی پوشاک با سرمایه کم ده‌ها نفر مشغول به کارند.

انتهای  پیام /ز 

 

حوزه تولید پوشاک می‌تواند اشتغال آسان و ارزان داشته باشد

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار