رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: پس از پیگیری و رایزنی هیات تجاری اتاق بازرگانی خرمشهر زمینه صادرات آبزیان به کشور عراق از مرز شلمچه فراهم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،هانی فیصلی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر روز یکشنبه با بیان اینکه تلاش می‌شود تا از هفته آینده صادرات آبزیان از مرز شلمچه آغاز شود گفت:در سفر اخیر اعضای هیات تجاری اتاق بازرگانی خرمشهر به بغداد در نشستی ضمن مذاکره با مسئولان ذیربط عراقی و مسئولان دیپلماتیک ایران در عراق ممنوعیت صادرات آبزیان به عراق لغو شد.

وی ادامه داد: در پی این نشست و با ابلاغ وزارت کشاورزی عراق از صادرات آبزیان ایران به عراق رفع ممنوعیت به عمل آمد و در هفته آینده امکان صادرات آبزیان منجمد از طریق مرز شلمچه فراهم می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر افزود: طاهر سلیمانی به عنوان صادرکننده نمونه آبزیان از مدتی پیش و به نمایندگی از فعالان اقتصادی پرورش و تکثیر آبزیان خرمشهر پیگیر رفع ممنوعیت صادرات ماهی به عراق بود.

در ۲ سال گذشته ۱۰ هزار تن ماهی گرمابی پرورشی به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار از مرز شلمچه به کشور عراق صادر شد، اما پس از اعمال ممنوعیت صادرات ماهی به این کشور متوقف شد.

انتهای پیام / د

صادرات آبزیان از مرز شلمچه بزودی  

برچسب ها: صادرات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.