نصب و راه اندازی دستگاه دیتا لاگر در آمل

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل از نصب و راه اندازی دستگاه دیتا لاگر یا ثبت کننده داده در مرکز جهاد کشاورزی شهید رنود دهستان دشت سر امل خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: دیتا لاگر وسیله‌ای الکترونیکی است که داده‌هایی را که به وسیله حسگر‌های تعبیه شده در دستگاه یا ابزار و حسگر خارجی تأمین می‌شوند را در طول زمان یا در رابطه با مکان ذخیره می‌کند.
 
وی افزود: یکی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از دیتالاگر‌ها قابلیت جمع آوری ۲۴ ساعته اطلاعات است. دیتالاگر‌ها معمولاً به محض فعال سازی بدون مراقبت رها شده تا در طول دوره دیده بانی اندازه گیری کرده و اطلاعات را ذخیره کنند. این قابلیت اجازه میدهد تا تصویری جامع و دقیق از شرایط محیط تحت نظر مانند دمای هوا یا رطوبت بدست آید.
 
اسلامی ادامه داد:در هواشناسی کشاورزی که یکی از علوم هواشناسی است، هدف کشف و تعریف اثر‌ها و کاربرد دانش جو در استفاده از کشاورزی علمی است.
 
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: یکی از ابزار‌های مورد استفاده این علم، دیتالاگر میباشد که به کمک آن میتوان به اهدافی از جمله: ۱. پایش آفات و بیماری‌های گیاهی ۲. پیشگیری از سرمازدگی ۳. نیاز حرارتی گیاه ۴. برآورد مناسب از بارندگی رطوبت خاک نیاز آبی گیاه دست یافت.
انتهای پیام/آ
 
 


دستگاه دیتا لاگر در آمل نصب و راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار