۴۲۸ موتورسوار در سال گذشته کشته و زخمی شدند

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به وقوع ۳۴۱ فقره حادثه برای موتورسواران و راکبان آن‌ها در سال گذشته، گفت: در جریان این سوانح ۴۲۸ نفر کشته و زخمی شدند.

۴۲۸ موتورسوار در سال گذشته کشته و زخمی شدندبه گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،سرهنگ محمد حیدری اظهار کرد: در سوانح رانندگی رخ داده برای موتورسواران طی سال گذشته، ۳۳ نفر جان خود را از دست داده و ۳۹۵ نفر هم زخمی شدند.

وی ادامه داد: علت فوت ۸۰ درصد از کشته شدگانی که سوار بر موتورسیکلت بوده اند ضربه مغزی بوده و این نشان می‌دهد اکثر آن‌ها متاسفانه از کلاه ایمنی استفاده نکرده اند.

حیدری افزود: در بررسی علل وقوع سوانح مشخص شده که در حوادث رانندگی پیش آمده، موتورسواران تنها در ۲۴ درصد این حوادث مقصر بوده اند و ۷۶ درصد دیگر این موتورسواران متاسفانه قربانی تخلف دیگران شده اند.

رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: از ۳۳ نفری که در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند ۳۲ نفر آن‌ها در برخورد با سایر وسایل نقلیه کشته شده اند و یک نفر هم بر اثر واژگونی جانش را از دست داده است.

وی یادآوری کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر رانندگان موتور و ترک نشینان از کلاه ایمنی ایتفاده کنند بیش از ۶۰ درصد احتمال فوت آن‌ها کاهش می‌یابد.

حیدری رفع نقص سیستم روشنایی و یا نصب قطعات شبرنگ رویوموتورسیکلت هنگام تردد‌های شبانه و همچنین رعایت فاصله طولی و عرضی مناسب با خودرو‌ها را در کاهش سوانح رانندگی موتورسیکلت بسیار مناسب ارزیابی کرد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در پایان به رانندگان خودرو‌ها توصیه کرد با توجه به شروع فصل کشاورزی و افزایش تردد کشاورزان موتور سوار در جاده‌های استان، مراقبت لازم را به عمل آورده و حتما جانب احتیاط را رعایت کنند. رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به وقوع ۳۴۱ فقره حادثه برای موتورسواران و راکبان آن‌ها در سال گذشته، گفت: در جریان این سوانح ۴۲۸ نفر کشته و زخمی شدند.

 

انتهای  پیام/ز

 

وقوع ۳۴۱ فقره حادثه برای موتورسواران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار