۷۶ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۶ هزار و ۲۱۰ هکتار از مراتع شهرستان‌های کنارک، فنوج، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دلگان، ایرانشهر، سیب و سوران، خاش و سرباز این استان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

۷۶ هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از اسفند سال گذشته آغاز شده و همچنان با قوت ادامه دارد.

وی بیان کرد: ۲۸ هزار و ۳۶۰ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و ۴۷ هزار و ۸۵۰ هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) حمله ملخ به این استان همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: شهرستان کنارک با ۲۰ هزار و ۶۲۰ هکتار در صدر مبارزه با ملخ صحرایی در این استان قرار دارد.

زورقی بیان کرد: مهمتریمن چالش بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان مبارزه با ملخ صحرایی است به طوریکه تاکنون هزینه‌های زیادی را به این بخش تحمیل کرده است.

وی گفت: هم اینک ۱۶ تیم خودرویی سمپاش، ۵۰ دستگاه ماشین آلات با ۱۵۰ نفر نیروی این نهاد مبارزه با ملخ صحرایی را بر عهده دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای تداوم مبارزه با این آفت خطرناک نیاز به ۴۰ تن سم داریم و با توجه به گستردگی این استان خواستار تسریع در تامین اعتبار مبارزه هستیم.

وی اظهار داشت: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

 ملخ‌های صحرایی تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه‎ روز می‎ تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.

ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.

این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

انتهای پیام/ع

حمله ملخ به سیستان وبلوچستان همچنان ادامه دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار