ذوالفقاری با بیان اینکه ۱۷ درصد تخم مرغ کشور در استان تهران تولید می‌شود، گفت: بیشترین آسیب‌های بیماری پرندگان در واحد‌های تخم گذار است.

۱۷ درصد تخم مرغ کشور در استان تهران تولید می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ذوالفقاری رییس جهاد کشاورزی استان تهران در نخستین شورای پدافند غیر عامل استان تهران اظهار کرد: بیماری فوق حاد پرندگان یکی از خطراتی است که امنیت غذایی به خصوص گوشت‌های سفید و قرمز و تخم مرغ را تهدید می‌کند.

وی افزود: بیماری فوق حاد بیماری خاص پرندگان است، اما در برخی شرایط از حیوانات و انسان نیز سرایت می‌کند.

رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: خطرناک‌ترین بیماری فوق حاد پرندگان از نوع H۵ است که می‌تواند سرایت کند.

ذوالفقاری با بیان اینکه ۱۷ درصد تخم مرغ کشور در استان تهران تولید می‌شود، افزود: بیشترین آسیب‌های بیماری فوق حاد پرندگان در واحد‌های تخم گذار است.

وی گفت: این بیماری اولین بار در سال ۸۶ با نوع H۹ و N۹ و در سال ۹۵- ۹۶ به اوج خود رسید و خسارت بسیاری به واحد‌های صنعتی وارد کرد.

ذوالفقاری  افزود: در سال ۹۷ حدود ۲۶۸ هزار قطعه مرغ لطمه دیدند، منتهی خوشبختانه از خرداد ۹۷ تا کنون هیچ واحد صنعتی آلوده در استان تهران نداریم.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان تهران عنوان کرد: ۱۹۴ میلیارد تومان خسارات تلفات مرغداری به دلیل بیماری فوق حاد پرندگان برآورد شده که ۸۱ میلیارد تومان از سوی دولت و صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شده است.

ذوالفقاری با اشاره به مهم‌ترین اقداماتی که منجر به کاهش تلفات شد، خاطرنشان کرد: پایش مهمترین اقدام بود چرا که به واحد‌هایی که از نظر بهداشت مشکل داشتند اجازه جوجه‌ریزی داده نشد و کمیته ممیزی تشکیل شد.

وی ادامه داد: اقدام دیگر واکسیناسیون بود که از مرداد ۹۷، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه واکسینه شدند؛ ضمن اینکه توانمندسازی نیروی انسانی و مرغداران استان نیز انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار