از جنگ احزاب تا جنگ امروز/ ۲

گام اول دشمنی مشرکان مکه با پیامبر (ص) سازش بود + فیلم

حجت الاسلام بهشتی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره پیام‌های تاریخ و شباهت جنگ احزاب به جبهه دشمن علیه ایران می‌گوید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،«یک جبهه‌ی احزاب عجیب‌وغریبی مثل جنگ احزاب صدر اسلام در ابعاد چند میلیون برابر، علیه جمهوری اسلامی تشکیل شده، همه‌جور کاری که توانسته‌اند انجام داده‌اند؛ تحریم کرده‌اند، تبلیغات کرده‌اند، جنگ کرده‌اند، توطئه‌ی امنیّتی کرده‌اند؛ همه‌جور کاری که می‌توانستند انجام داده‌اند. شما امروزِ این ملّت را مقایسه کنید با چهل سال قبل، اوّل انقلاب؛ اقتدار این ملّت، عظمت این ملّت، پیشرفت این ملّت، علم این ملّت، حضور قوی بین‌المللی این ملّت قابل مقایسه‌ی با اوّل [نیست]. روزبه‌روز پیشرفت کرده؛ ملّت، این است. شما عصاره‌ی فضایل این ملّتید؛ پس ببینید، بدانید چه‌جوری باید رفتار کنید. این ملّت، ملّتی است که باایمان است، باعلم است، بااعتمادبه‌نفس است، مستقل است، امتیازات خودش را می‌داند و بر این امتیازات پا می‌فشارد. چهل سال از انقلاب می‌گذرد.»

این بخشی از سخنان رهبر انقلاب در دیدار ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ایشان با نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی است که شرایط فعلی کشور را بی‌شباهت به شرایط جنگ احزاب نمی‌دانند و بیان می‌کنند: «جبهه امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی شبیه جنگ احزاب است»

جنگ احزاب چگونه آغاز شد؟ / از ابتدای صدر اسلام ترفند دشمنان سازش بود/ گام اول دشمنی مشرکان مکه با پیامبر (ص) سازش بود + فیلم


بیشتر بخوانید: ما نسبت به تاریخ گذشته چه وظایفی داریم؟+ فیلم


حجت الاسلام والمسلمین سید جواد بهشتی خطیب و کارشناس امور قرآنی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اشارات قرآن کریم به تاریخ و بیانات رهبری درباره شباهت جنگ احزاب به جبهه دشمن علیه ایران اظهار کرد: جنگ احد که تمام شد رهبران مشرکین اعم از ابوسفیان و عبدالله بن عبید از پیامبر (ص) امان گرفتند تا با یکدیگر مذاکره کنند و ملاقاتی صورت بگیرد، به همین منظور به مدینه آمدند. حضرت محمد مصطفی (ص) به آن‌ها امان داد. مشرکین نزد پیامبر(ص) آمدند و به ایشان پیشنهاد سازش دادند. 

وی ادامه داد: آن‌ها از پیامبر اسلام خواستند که کسی به خدایانشان بد نگویید و در قبالش آن‌ها هم آزاری به مسلمانان وارد نکنند. رهبر منافقین عبدالله بن عبید با این سازش موافق بود، اما پیامبر اکرم(ص) آن را قبول نکردند و فرمودند که دین ما بر حق است. به دنبال این ملاقات و پاسخ قطعی پیامبراکرم(ص)، ابوسفیان دستور داد که سربازان خود را از شهر خارج کند. در همان لحظه آیات ابتدایی سوره احزاب به پیامبر(ص) از جانب پروردگار نازل شد، و  جنگ احزاب شکل گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین بهشتی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره جنگ احزاب، یادآور شد: جنگ احزاب نکات بسیاری دارد که نکته اول آن سازش ناپذیری امت اسلام است. 

مشروح این گفتگو را در زیر مشاهده کنید؛

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار