معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا خبر داد؛

فوت ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در سال ۹۷

جهانی گفت: در سال ۹۷، ۱۷ هزار نفر به دلیل سوانح رانندگی در سراسر کشور فوت کرده‌اند.

فوت سالیانه ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در سال ۹۷به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عین‌الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا صبح امروز در مراسم روز ملی اهدای عضو که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۸۴ حدود ۷ میلیون وسیله نقلیه در کشور تردد می‌کرد و متاسفانه سالیانه ۲۷ هزار نفر به دلیل تصادفات و سوانح ترافیکی فوت می‌کردند.

کاهش چشمگیر آمار فوتی‌های سوانح رانندگی

وی ادامه داد: در سال ۹۷ حدود ۳۳ میلیون وسیله نقلیه در سراسر کشور تردد داشته است که خوشبختانه فوتی‌های سوانح ترافیکی به ۱۷ هزار نفر رسیده است.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه ۸۲ درصد از تصادفات به دلیل سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو، خستگی و خواب آلودگی است، افزود: سبقت یعنی رو به رو شدن با ماشین  لاین مقابل که احتمال بروز تصادف در آن  وجود دارد.

جهانی ادامه داد: ۶۰ درصد از سوانح ترافیکی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد که علت اصلی آن خواب آلودگی رانندگان است و این افراد قصد دارند که هر چه سریع‌تر به مقصد خودشان برسند.

وی با اشاره به اینکه در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها عابران پیاده معمولا تردد می‌کنند، تاکید کرد: وقتی خانواده‌ای موتور سیکلت برای فرزندش می‌خرد باید حتما کلاه ایمنی مناسبی را نیز به او هدیه دهد.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اضافه کرد: پلیس راهنمایی رانندگی ناجا به موضوع آموزش همگانی رانندگان توجه ویژه‌ای دارد و ما در نظر داریم کلاس‌های آموزشی نیم ساعته را برای مردم برگزار کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار