اسکلت میمون پنج هزار ساله در شهرسوخته سیستان کشف شد

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: اسکلت میمون پنج هزار ساله که در شهرسوخته کشف شده برای نخستین بار در موزه منطقه‌ای جنوب شرق رونمایی شد.

اسکلت میمون پنج هزار ساله در شهرسوخته سیستان کشف شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهدی ارباب نیا معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این میمون که در هزاره سوم قبل میلاد دفن شده حدود پنج سال سن داشته است.

وی گفت: میمون در دنیای باستان یک سمبل اشرافیت محسوب می‌شده از این رو پیدا شدن آن در شهر سوخته نشان از ارزش اجتماعی میمون در آن زمان بوده است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: میمون مانند یک انسان دفن شده یعنی به لحاظ جایگاه با نوزادان در شهر سوخته همتراز بوده است.

وی اظهار داشت: در کنار اسکلت این میمون یک لیوان گلابی شکل که ظاهرا ظرف آبخوری بوده نیز کشف شده که نشان از پذیرش میمون به عنوان یک جانور خانگی بوده است.

ارباب اظهار داشت: میمون کشف شده بومی سرزمین ما نیست و احتمالا از بخش‌های شرق و جنوب شرقی آسیا به این منطقه آمده و جزو نوادر است.

وی افزود: همزمان با هفته موزه ها، مجسمه زن صاحب چشم مصنوعی و اسکلت میمون از شهر سوخته در موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور در زاهدان به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/گ

کشف اسکلت میمون در شهرسوخته

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار