پرداخت ۲۸۸ میلیارد ریال به بیمه شدگان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته بیش از ۲۸۸ میلیارد ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان پرداخت شده است.

درویشی مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: این تعهدات کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد، کمک هزینه ازدواج، کمک بارداری، اروتز وپروتز در سطح استان به بیمه شدگان پرداخت شده است.

 وی افزود: جمعیتی بالغ بر ۳۶۳ هزار نفر معادل ۴۷ درصد از جمعیت استان خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که از این تعداد ۷۰ درصد آن جمعیت شهری را شامل می‌شود.

درویشی با بیان اینکه تاپایان اسفند ۹۷ تعداد بیمه شدگان اصلی سازمان ۱۱۵ هزارو ۸۴۰ نفر شده است اظهار کرد: در سال ۹۶ تعداد بیمه شدگان اصلی در استان خراسان جنوبی تعداد ۱۱۴ هزارو ۸۶۰ نفر بوده اند که با افزایش یک درصدی تعداد ۹۸۰ نفر به جمعیت بیمه شدگان اصلی تأمین اجتماعی در استان افزوده شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در همین راستا مبلغ ۷۳۷ میلیون تومان بابت کمک هزینه ازدواج، و مبلغ ۶۲۳ میلیون تومان بابت غرامت دستمزد ایام بیماری و همچنین ۳۶۴ میلیون تومان نیز بایت کمک وسایل پزشکی (اروتز وپروتز) به بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان پرداخت گردیده است.

وی گفت: در سال ۹۶ تعداد ۹۵۲ نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری بوده اند که این عدد تا پایان سال ۹۷ به ۱۱۳۷ نفر رسیده است و ماهانه مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان نیز از این بابت به آنان پرداخت شده است.

انتهای پیام / ط ا

 تعداد ۹۵۲ نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاریدر سال ۹۶

برچسب ها: بیمه ، تأمین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.