مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبرداد؛

اجرای ۱۰۰ برنامه بزرگداشت سوم خرداد در فارس

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس گفت: به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر بیش از ۱۰۰ برنامه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی بیان کرد: عملیات بیت‌المقدس یکی از مهمترین عملیات‌های کلاسیک دفاع مقدس بود که طی سه مرحله و با سه هدف مهم از جمله آزادسازی  خرمشهر و هویزه، آزاد کردن جاده خرمشهر و رسیدن به مرز‌های بین‌المللی انجام شد و تیپ ۳۳ هوابرد المهدی (عج) سپاه، یگان‌های ارتش استان و تیپ امام سجاد (ع) سپاه فارس ازجمله یگان‌های استان فارس بودند که نقش ویژه‌ای در این عملیات داشتند و بیش از ۳۳۰ شهید در آزادسازی خرمشهر تقدیم انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه این عملیات به دلیل ویژگی‌هایی از جمله وحدت و تعاملی که بین نیروها بوده، ایمان و اعتقاد قوی رزمندگان و رهبری حضرت امام خمینی منجر به پیروزی ملت ایران شد ، تصریح کرد: در این عملیات حدود شش هزار کیلومتر مربع از خاک کشور که در ابتدای جنگ به اشغال درآمده بود، آزاد شد و 19 هزار اسیر و 30 هزار کشته و مجروح از دشمن گرفته شد.

گرامی افزود: عمليات بيت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد نقطه عطف و نماد پیروزی ما در تاريخ دفاع مقدس بود و این پیروزی بزرگ معادلات سياسی و نظامی دشمنان انقلاب اسلامی را بر هم زد و همه دنیا ناباورانه به پیروزی ما نگاه می‌کردند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس ادامه داد: حماسه فتح خرمشهر ثمره جهاد در راه خدا، ایثار و از خودگذشتگی، پیروی از امام و رهبری بود و رزمندگان با ایمان به خدا و روحیه جهادی و انقلابی در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

وی  اضافه کرد: مبارزه با دشمن هیچ گاه اتمام نیافته و فقط میدان جنگ از جبهه‌های نظامی به موضوعات اقتصادی، فرهنگی، رسانه ای و تحریم تغییر کرده و با وحدت و روحیه حماسی باید در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد و در این جنگ پیروز و سربلند شد.

گرامی اظهار کرد: امنیت، آرامش، عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی نتیجه از خودگذشتکی و فداکاری شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس  تاکید کرد: امسال این ایام الله در چهار روز از اول تا چهارم خرداد با نام های روز اول خرداد با عنوان رسانه، دفاع مقدس و مقاومت، روز دوم خرداد با عنوان روز شهداء و ایثارگران پیروان ولایت، روز سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی و روز چهارم خرداد به عنوان روز دزفول روز مقاومت و پیروزی و با شعار ما پیروزیم برگزار می شود.

وی گفت: برنامه های بزرگداشت سوم خرداد بیشتر به صورت مشترک با همکاری سازمان ها، نهاد ها و ادارات برگزار می‌شود که از جمله برنامه‌های می‌توان به سخنرانی مسئولان و فرماندهان نیروهای مسلح و پیشکسوتان دفاع مقدس به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه، عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا و شهدای گمنام در سراسر استان است.

گرامی افزود: حضور راویان و پیشکسوتان دفاع مقدس به مدارس و ادارات، فضاسازی شهری با توجه به همزمانی با ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های لیالی قدر، سرکشی از خانواده شهدای عملیات بیت المقدس، برگزاری آیین‌های تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان عملیات بیت المقدس، برگزاری یادواره‌های شهدا ، برنامه ویژه تلویزیونی و رادیویی سوم خرداد توسط صداوسیمای استان، نشست تخصصی کارشناسان رسانه و دفاع مقدس، بازدید اقشار مختلف از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان ، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و برپایی نمایشگاه‌های عکس و کتاب دفاع مقدس از دیگر برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر است.

انتهای پیام/ت

اجرای برنامه های‌ بزرگداشت سوم خرداد در فارس

 

برچسب ها: سپاه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار